Verschil automaten advies gevraagd

1
Ik heb momenteel een Jura volautomaat. Ik heb na lang zoeken goede bonen gevonden alleen ik krijg toch niet de koffie die ik graag wil qua smaak. Ook zou ik graag een cappuccino willen zetten of koffie met melk alleen dat is met dit apparaat niet top en of smakeloos.
Daarom denk ik er over na om een espresso machine zoals de sage aan te schaffen. Deze is ook een stuk goedkoper dan mijn Jura dus vraag me af of ik hier wel goed aan doe. Kan ik niet beter een melkopschuimer ernaast kopen of de instellingen verder aanpassen?

Graag advies.

Alvast bedankt.

Re: Verschil automaten advies gevraagd

2
Welkom Sjoerd!

Wellicht is het een goed idee om je even voor te stellen in het voorsteltopic. Dan kan je daar ook je ervaringen met de Jura beschrijven.

Wat betreft je vragen, bij goede bonen hoort een goede maler. Die zit niet in een volautomaat, en ook niet in een Sage. Dus mijn eerste advies zou zijn om toch ook op zoek te gaan naar een goede maler. Wat betreft een semi-automaat is er enorm veel keuze, maar zelfs de goedkoopste maakt met de juiste aandacht en instellingen prima espresso.

Blijft over de melk. Ik heb persoonlijk niets met melkopschuimers. Ik vind die slagroomachtige consistentie niet aantrekkelijk en je hebt weer een apparaat om schoon te maken, want anders wordt het ranzig. Dus zelf zou ik voor een goed stomende machine gaan, en ook daar is keus zat.

Blijft over Sage. Daar valt volgens de recensies en eigenaren heel veel goeds mee te doen. Het is alleen wel een slecht tot matig te onderhouden apparaat, dus de levensduur is beperkt.

Afijn, genoeg keuze!