Al te gevoelige espresso- drinkers kunnen beter stoppen met lezen. Ik heb niet zoveel geld te besteden. Op dit moment zet ik al twee jaar espresso met de rowenta virtuoso, een piston-apparaatje wat ik voor 25 eurootjes gekocht heb in een dumpzaak. Iedereen die bij mij komt vindt de koffie wel lekker (Lavazza Black gemalen), behalve als ie weer eens ontkalkt moet worden. Nu gebiedt de eerlijkheid mij te zeggen dat deze mensen niet zoveel verstand van koffie hebben...
lekker & zo goedkoop mogelijk.
1Hallo allemaal,
Al te gevoelige espresso- drinkers kunnen beter stoppen met lezen. Ik heb niet zoveel geld te besteden. Op dit moment zet ik al twee jaar espresso met de rowenta virtuoso, een piston-apparaatje wat ik voor 25 eurootjes gekocht heb in een dumpzaak. Iedereen die bij mij komt vindt de koffie wel lekker (Lavazza Black gemalen), behalve als ie weer eens ontkalkt moet worden. Nu gebiedt de eerlijkheid mij te zeggen dat deze mensen niet zoveel verstand van koffie hebben...
Ik wilde een nieuw apparaat kopen en heb tot 600 euro te besteden. Het moet vijf jaar mee kunnen. Ik wil er zomin mogelijk geld aan kwijt, maar toch goede kwaliteit lekkere espresso. Gebruiksgemak is leuk, maar hoeft niet persé. En hoe ie eruit ziet boeit me niks. Volautomaat of toch losse halfautomaat met losse molen. Is saeco in de goedkope prijscategorie ook fout? De saeco odea giro is erg voordelig. Hij heeft een demontabele zetgroep en is van binnen en buiten volledig van plastic. De saeco syntia is nieuw(Philips-invloed?) maar heeft een zetgroep die niet demontabel is. De buitenkant is van roestvrij staal maar de binnenkant? Een verkoper vertelde me dat in deze prijscategorie Bosch en Siemens beter waren, maar ze verkochten geen saeco, dus was gewoon onzin volgens mij. Wat zouden jullie doen als je niet zoveel geld (600, voor mij veel!)te besteden hebt? (In mijn zak houden mischien?)Ik kom hier regelmatig terug, alvast bedankt voor jullie bijdragen. Joost.