Re: Welk espressoapparaat moet ik kopen?

2
Begin hier: viewtopic.php?f=22&t=480" onclick="window.open(this.href);return false;

Verder: wat is het budget, wat voor koffie wordt gedronken (ook cappuccino?), is er ervaring en hoeveel moeite wil je vader in de koffiebereiding steken? Bedenk je dat het niet het apparaat is, dat koffie maakt, maar degene achter het apparaat.
Espresso is zo ongeveer de moeilijkste manier van koffie maken, waarvoor toch wel bepaalde minimum eisen bestaan aan apparatuur, kunde en moeite die je er in steekt. En bij elke manier van koffie zetten geldt dat verse bonen cruciaal zijn.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

3
Hoi Steven,

Ten eerste: je hebt een geweldig mooie naam :D

Ten tweede: je zal zoals Spironski hierboven duidelijk maakt, meer info moeten geven voordat er advies te geven is. Maar het allebelangrijkste advies (vind ik) is dit: met het kopen van een espressoapparaat ben je absoluut niet klaar. Mooie espresso zetten kost geld, moeite en liefde/passie, en die zal je vader erin moeten willen steken voordat ie echt profijt kan krijgen van zo'n cadeau.

Iedereen kan het, het is niet moeilijk, maar je moet wel willen leren. Wees daarop bewust.

7
De Graef CM80 ziet eruit als de europese rebadge van de Sunbeam EM0480 met de Trespade maalset. Voor 150E klinkt dat best goed.
Natuurlijk langzaam, luidruchtig en plastic, maar voor 150E kun je kennelijk niet meer verwachten.

Daarnaast vraag ik me af of we Steven nog terug zullen zien.
Laatst bezocht:
vr 19 maart 2010, 10:57
Either way, het lijkt me een goede deal.
Is je koffie te zuur?
Is je koffie te bitter?
Is je koffie te intens?
Snap je het allemaal niet meer?
Lees dit

8
Als je op zoek bent naar een apparaat dat niet al te duur is, dan is de Dolce Gusto Circolo misschien een idee, erg mooi apparaat, snel op temperatuur en makkelijk te onderhouden .Hij kost tussen de 100 - 200 euro en komt geloof ik begin april in Nederland uit (zelf uit Duitsland meegenomen).Er zijn natuurlijk altijd duurdere en betere apparaten maar qua verhouding prijs/kwaliteit ben ik in ieder geval zeer tevreden met dit apparaat.

9
OP vroeg toch om een espresso apparaat?

Nou ja, Steven is hier sinds zijn vraag toch al niet meer is geweest, dus veel maakt het niet uit.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

10
Rik schreef:Er zijn natuurlijk altijd duurdere en betere apparaten maar qua verhouding prijs/kwaliteit ben ik in ieder geval zeer tevreden met dit apparaat.
Nope. Jij bent duurder uit. Cupjes zijn duur. Daarnaast is het apparaat _niet_ te onderhouden en komt het ding nooit op temperatuur want er zit een thermoblokje in.
Is je koffie te zuur?
Is je koffie te bitter?
Is je koffie te intens?
Snap je het allemaal niet meer?
Lees dit