hallo allemaal,
Kan iemand mij iets vertellen over de kwaliteit van Fiorenzato Lido(van Puro).
In een restaurant dat ik wil overnemen staat er nu 1, nu wil ik verder niet met puro in zee maar in de onderhandeling kan het gunstig zijn als ik bereid ben de machine over te nemen. Koffie wordt echter mijn corebussiness en die moet dus van goede kwaliteit zijn. Als ik 'm niet overneem komt er een mirage, Als ik 'm wel overneem wil ik 'm 1 a 2 jaar gebruiken(hij is 1 jaar oud) om daarna alsnog over te stappen.
dus zeggen jullie:
A. zorg dat je er vanaf bent, de machine een drama en de koffie is prut
B. Leuke machine, maar als je echt goede koffie wil verkopen zou ik voor iets anders gaan
C. Prima machine om mee te starten
D. anders.......
alvast bedankt voor de reacties,
met gastvrije groet,
Bjorn Hovestad
Milk and Cookies
Re: Fiorenzato Lido
2Ik moest je post 3x lezen totdat ik die dacht te begrijpen:
-Je wil een koffiebar beginnen
-Je wil goede espresso serveren (hulde)
-Je kan goedkoop een Fiorenzato Lido van 1 jaar oud kopen
En dan kunnen wij kiezen uit:
B. Leuke machine, maar als je echt goede koffie wil verkopen zou ik voor iets anders gaan
D. anders.......
Toch?
Mijn antwoord is optie D. Ik probeer je niet al teveel op te dringen wat ik graag zou willen zien al staat er op de eBay een fenomenale 3 groep gerestaureerde Faema Urania*.
Je hebt als eerste goede koffie nodig. Probeer een goede brander te vinden waarmee je fijn kan samenwerken. Caffenation/Brandmeesters/etc.. Goede bonen zijn het belangrijkst van allemaal. Als je helemaal fancy wil doen, stuur een mailtje naar Square Mile op en kijk of je iets met hun kan regelen. Dan heb je een primeur in NL.
Zeker zo belangrijk is goede personeelstraining. Ik weet dat Brandmeesters cursussen aanbiedt, andere branders zullen ook wel iets aanbieden of weten waar goede cursussen te vinden zijn. Zonder kundig personeel kun je het vergeten.
Dan heb je nog goede koffiemalers nodig. Electronisch doserless werkt sneller en makkelijker, scheelt in consistentie en geeft minder RSI. Denk Elektra Nino/Robur E.
Dan pas komt de machine. Maakt niet zo gek veel uit eigenlijk. Een beetje mooie machine is altijd leuk.
Je kan ook een paar vacpotjes erbij zetten met zo'n Hario halogeenlamp eronder voor wat eyecandy.
Cafetieres zijn ook leuk.
Wel is een schone machine erg belangrijk.
Kijk ook hier:
http://www.coffeed.com/viewforum.php?f=27" onclick="window.open(this.href);return false;
Hier ook een linkje voor cursussen in NL
viewtopic.php?f=23&t=1685" onclick="window.open(this.href);return false;
*
http://cgi.ebay.it/Faema-Urania-dreigru ... ushaltsger" onclick="window.open(this.href);return false;äte_Kaffee_und_Espressomaschinen_MW?hash=item2a05c1253f
-Je wil een koffiebar beginnen
-Je wil goede espresso serveren (hulde)
-Je kan goedkoop een Fiorenzato Lido van 1 jaar oud kopen
En dan kunnen wij kiezen uit:
D. anders.......
Toch?
Mijn antwoord is optie D. Ik probeer je niet al teveel op te dringen wat ik graag zou willen zien al staat er op de eBay een fenomenale 3 groep gerestaureerde Faema Urania*.
Je hebt als eerste goede koffie nodig. Probeer een goede brander te vinden waarmee je fijn kan samenwerken. Caffenation/Brandmeesters/etc.. Goede bonen zijn het belangrijkst van allemaal. Als je helemaal fancy wil doen, stuur een mailtje naar Square Mile op en kijk of je iets met hun kan regelen. Dan heb je een primeur in NL.
Zeker zo belangrijk is goede personeelstraining. Ik weet dat Brandmeesters cursussen aanbiedt, andere branders zullen ook wel iets aanbieden of weten waar goede cursussen te vinden zijn. Zonder kundig personeel kun je het vergeten.
Dan heb je nog goede koffiemalers nodig. Electronisch doserless werkt sneller en makkelijker, scheelt in consistentie en geeft minder RSI. Denk Elektra Nino/Robur E.
Dan pas komt de machine. Maakt niet zo gek veel uit eigenlijk. Een beetje mooie machine is altijd leuk.
Je kan ook een paar vacpotjes erbij zetten met zo'n Hario halogeenlamp eronder voor wat eyecandy.
Cafetieres zijn ook leuk.
Wel is een schone machine erg belangrijk.
Kijk ook hier:
http://www.coffeed.com/viewforum.php?f=27" onclick="window.open(this.href);return false;
Hier ook een linkje voor cursussen in NL
viewtopic.php?f=23&t=1685" onclick="window.open(this.href);return false;
*
http://cgi.ebay.it/Faema-Urania-dreigru ... ushaltsger" onclick="window.open(this.href);return false;äte_Kaffee_und_Espressomaschinen_MW?hash=item2a05c1253f
Is je koffie te zuur?
Is je koffie te bitter?
Is je koffie te intens?
Snap je het allemaal niet meer?
Lees dit
Is je koffie te bitter?
Is je koffie te intens?
Lees dit
3bedankt voor je reactie,
heb een afspraak gemaakt met casabarista, kom toch nog wel wat kennis tekort
heb een afspraak gemaakt met casabarista, kom toch nog wel wat kennis tekort
4http://www.koffiegek.nl/blog/blog.php?b ... _Berghmans" onclick="window.open(this.href);return false;!
^^
Niet dat Casabarista niet goed is (integendeel), maar meer informatie is nooit weg.
^^
Niet dat Casabarista niet goed is (integendeel), maar meer informatie is nooit weg.
Is je koffie te zuur?
Is je koffie te bitter?
Is je koffie te intens?
Lees dit
Is je koffie te bitter?
Is je koffie te intens?
Lees dit