Gaggia classic

1
Heb mijn Gaggia aan mijn vriendin gegeven, aangezien ik nu verder ga met een Silvia.

Nu is alleen het probleem dat ik dat pijpje niet meer kan vinden die links voor zit, waar het water uit spuit als je klaar bent met espresso maken. :oops:

Zou iemand voor mij de maten van dit pijpje op willen meten.
Dus lengte, diameter buiten en evt binnen diameter.
Dan kan ik even naar een nieuwe gaan kijken en deze op maat laten maken.
Kan het natuurlijk weer bestellen maar dan komen er direct weer zoveel verzendkosten bij en dat voor iets wat minder waard is dan het verzenden.

Groetjes en bedankt alvast.

Dutch 8-)

Re: Gaggia classic

2
Ik zou ST&t in Lelystad even een mailtje sturen. Ze hebben mij in het verleden goed en goedkoop geholpen met onderdelen van de Classic: STTLelystad "at" cs.com
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

3
Hoi Spironsky,

Ken dat adres en hun mij, vermoed ik.
Heb vlak voor ik de classic naar Duitsland transporteerde nog een volledige grote onderhoudsbeurt inclusief vervanging van de stoomkraan uitgevoerd.
Maar moet ik nu voor een pijpje van misschien 2 eurie's vijf euro verzendkosten gaan betalen?
Bij de machinefabriek, ijzerhandel of modelbouw zaak koop ik een stukje RVS buis en zaag dat op maat.
Kleine moeite en spaart in ieder geval weer verzendkosten.
Vandaar dat vooral de buiten diameter van belang is.
Thanks anyway.

Dutch 8-)

7
Hallo Oxxo,

Heb twee stukjes rvs hydroliekpijp.
Moet ze nog wel op lengte zagen en daarna even polijsten, dan ziet het er pico bello uit.
Een van 6mm en een van 6,35.
Heb ze bij een plaatselijke lasser waar wij veel mee samenwerken, gehaald die ze had liggen.
Denk als je een beetje gaat zoeken moet je het zonder al te veel problemen kunnen vinden.

Begrijp dat jij dus ook een pijpje zoekt?

Groet Dutch 8-)

8
Dat klopt, ben op zoek naar dunwandige rvs buis. De buis die ik nu heb is 6mm, geschikt voor 200 bar en dus een wanddikte van 1.3 mm. Wat ik zoek is 5mm buis met minder wanddikte.
Zou blij zijn met een goede leverancier van buismateriaal.
Er gaat niets boven morgen.

10
Het gaat bij voorkeur om 5mm buis-30 bar, voor proefopstellinkje. Daarnaast koppelstukken, moffen, T-stukken, knelverbindingen in 5 of 6 mm. Messing of RVS.
Ook buis 3mm zou ik wel kunnen gebruiken, mogelijk kan ik er aankomen, dat hoor ik morgen.
Er gaat niets boven morgen.