Re: wat is dit????

3
En een kleiner fotootje zal ook wel helpen, ik heb geen idee waarnaar ik zit te kijken...
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

4
ik krijg foto niet verkleind. ben niet zo met de computers.

het is een: zie link

http://img.en.china.cn/0/0,0,311,51601, ... 6ecd81.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

oke het is niet zoals de Italiaanse schoonheden maar het zet uitstekende espressos.

onder het rooster zit een klein bakje dat het water opvangt en daar komen 3 afvoeren. 1 afvoer van boiler. 1 is afvoer van het back flushen en de middelste is waar ik het over heb. en daar boven op komt het rooster waar alles in druipt.

5
De rechterkoperen buis die naar beneden in het bakje eindigt lijkt me de uitgang van het driewegventiel.
Wat die dikke met schroefdraad boven het dripbakje doet, geen idee. Maar ik heb er weinig verstand van.

Je kan in firefoxx het plaatje naar de adresbalk slepen, dan krijg je hem gewoon helemaal in beeld.
Kees van der Westen tamper - Izzo Alex Duetto - Mazzer Major - Bonavita Gooseneck - Aeropress - V60

6
rechter koperen buis is om je boiler leeg te laten lopen. er zit een hendel daar waarmee je dat kan open zetten

witte plastic buis is uitloop van het backflushen.

middelste dikke buis?????????????? blijft een raadsel. aan het uiteinde is een schroef die het soort van afsluit

7
OPV op het einde van een buis geplaatst? Lijkt een beetje op een overdrukventiel wat ik hier op het lab wel eens zie bij een vat vloeibaar helium (maar dan is die groter), deze ziet er nl. ook uit als een normale koppeling waar nog iets op geschroefd kan worden. Beetje vreemde plek dan, maar wie weet?

edit:
volgens mij idd een OPV:
kijk maar eens op dit plaatje
Afbeelding
,
afkomstig van:
http://www.home-barista.com/espresso-ma ... -t420.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Rancilio Silvia | Eureka Mignon Specialita

8
ik denk dat het idd een OPV is. als ik aan het back flushen ben hoort daar dan water uit te stromen???
ik heb er nooit opgelet maar eerste paar keer dat ik aan het backflushen stroomt er geen water uit. gister is me voor het eerst opgevallen dat er water uit stroomt. hoort dat???? zo ja prima zo. zo nee hoe komt dat???

thanks

danny hanyan