advies gevraagd!!

1
dames, heren, ik ben tito, en ik ben nieuw hier, en natuurlijk, ik heb een verhaal...
drie jaar geleden heb ik, samen met mijn vriendin een mobiele koffie bar begonnen, voor meer info kunnen jullie zelf een kijkje nemen op http://www.pachamamacafe.com" onclick="window.open(this.href);return false;
we hebben dus ier mee gewerkt voor drie zomers vooral in duitsland (festivals). onze eerste espresso machine was een leone, 2 groeps, met een boiler inhoud van ongeveer 10 liters, onze tweede machine was een la cimballi (bistro) ook een twee groeps machine..., nou zijn we bezig met het uitbreiden van onze bedrijf en als alles goed gaat, zijn we binnenkort overal te vinden in nederland, de hele jaar door!!! onze mobiele koffie bar word dus een bus! geheel ingericht als cafe!!
daar voor zijn we op zoek naar de juiste espresso machine, en het liefst een "hendel" machine...
we willen minstens een 2 groepen machine hebben, de verwachtingen zijn 5 kilos per week, dat als we open zijn 5 dagen per week van 7 tot 14... (ongeveer), uiteraard wordt deze een cafe waar een barista achter de bar is ;) en daar door wordt veel koffie gevraagd waar de late art heel belangrijk is, en daar door een optimaal stoom druk (constant) ook belangrijk is...
nou, ik hoop jullie begrijpen waar ik naar toe wil!!
ik vraag advies vooral aan mensen dat ervaring hebben met de volgende machines, want tussen deze machines ziet ik te twijfelen!! maar als iemand denkt dat een andere beter is, gewoon ook laten weten...

Rapallo AEP2
Semi-Automatic version with continuous coffee brewing by push-button which controls the group and determines the coffee dosage. Boiler and pipes made of copper. Body made of steel and stainless steel. Double gauge for boiler and pump pressure control. Warning light indicating the machine is on. External softener. Automatic water entry and water purifier. One additional filter handle (eg: 1gr. = 2 handles). Cappuccino milk frother. Procon water pressure pump.6L. Boiler.
pop-rapallo-aep2.jpg

Visacrem PALANCA
espressovisacrempalanca_e.jpg
Fiorenzato Piazza San Marco
San-Marco-Large.jpg
VIBIEMME Replica Mechanische half automatische machine.
Met dezelfde nostalgische uitstralingen als bovenstaande machine.
Uitgevoerd met twee stoomkranen, één heetwaterkraan, automatische bijvulinstallatie en mooie opengewerkte verchroomde koffiegroepen. Het bedieningspaneel is strak in het front met chroom verwerkt. Een machine met stijl.
Heetwater: Aanwezig voor opstomen van melk.
Stoomkraan: 2
Heetwaterkraan: 1
boiler: 5, 11 of 16 liter / PROCON hogedruk pomp
gewicht: 75 en 85 kg
Vast wateraansluiting: Ja
Uitvoering: Chroom en roestvast staal. in 2 en 3 groeps
spanning: 400 volt
vermogen: 16 A - 1800 Watt / 1 groeps
16 A - 3500 Watt / 2 groeps
20 A - 4500 Watt / 3 groeps
Afmeting (HxBxD) 500 x 530 x 535 mm
500 x 730 x 535 mm
5o0 x 900 x 535 mm
Prijs exclusief BTW. € 3.495,-- voor de 1 groeps
€ 4.469,-- voor de 2 groeps
€ 5.795,-- voor de 3 groeps
VBM replica.jpg
alvast bedankt!!!

Re: advies gevraagd!!

2
De Palanca kan op gas, wat misschien handiger is ivm generatorcapaciteit. Dan hoef je alleen de maler te voorzien van prik, en dan heb je aan een 1kw generator genoeg. Een stuk stiller, en minder diesellucht.

Rancilio, Bezzera, La San Marco, Izzo, Conti en Kees van der Westen maken ook 2 groeps commerciele hefboommachines.
Ik weet niet welke daarvan ook een gas optie hebben.

Conti's zijn mooi.
Afbeelding
Is je koffie te zuur?
Is je koffie te bitter?
Is je koffie te intens?
Snap je het allemaal niet meer?
Lees dit

Re: advies gevraagd!!

4
Je kan allicht de bedrijven een mailtje sturen. Alleen hefboommachines zul je op gas vinden omdat die geen electriciteit nodig hebben voor de pomp. Astoria maakt ook nog hefboommachines op gas afaik.
Is je koffie te zuur?
Is je koffie te bitter?
Is je koffie te intens?
Snap je het allemaal niet meer?
Lees dit