De meeste die aan het zoeken zijn, roepen al snel, "we zien door de bomen het bos niet meer"!
Het overkomt mij ook. Een horecavriend adviseert mij een Vibiemme, die dat weer gehoord heeft van een leverancier (gekleurd), denk ik dan.
Voor mij geldt eigenlijk, nu ik 1x een flink bedrag (rond de 2000 euro) wil uitgeven, dan wil ik ook een heerlijk kopje koffie kunnen drinken (zeer persoonlijk). Ik weet dat de machine een onderdeel is van het geheel want kwaliteitskoffie en een goede bonenmaler is ook van het grootste belang.Maar de grootste investering is de machine dus richt ik eerst mijn aandacht daarop.Het moet wel een machine zijn met een waterreservoir en liefst 2 boilers. Zo weinig mogelijk electronica omdat ik van mening ben dat daar de eerste storingen door ontstaan.
Re: Welke halfautomaat en bonenmaler is de beste?
22 boilers en zo weinig mogelijk electronica gaat hem niet worden.
Is je koffie te zuur?
Is je koffie te bitter?
Is je koffie te intens?
Snap je het allemaal niet meer?
Lees dit
Is je koffie te bitter?
Is je koffie te intens?
Lees dit
3een dubbelboilermachine op gas . . .
Speedster | SuperJolly | et al.
4Zijn die er?
Zou mogelijk zijn natuurlijk. Maar dubbelboilers zijn geen hefboommachines. En dan is er sowieso spanning nodig voor de pomp en het is een beetje onzinnig om een gas én een electriciteitsleiding naar de macchina te trekken.
Zou mogelijk zijn natuurlijk. Maar dubbelboilers zijn geen hefboommachines. En dan is er sowieso spanning nodig voor de pomp en het is een beetje onzinnig om een gas én een electriciteitsleiding naar de macchina te trekken.
Is je koffie te zuur?
Is je koffie te bitter?
Is je koffie te intens?
Lees dit
Is je koffie te bitter?
Is je koffie te intens?
Lees dit
5die zijn er niet denk ik . . . zou inderdaad onzinnig zijn.
Speedster | SuperJolly | et al.
6De vraag in de titel kan niet beantwoord worden, te simpel. Vibiemme is prima, maar niet zaligmakend, er zijn nog zoveel meer.
Hmm, voor rond de €2000........, als het nieuw moest zijn: een Compak K6, of nog liever een K10, en daarbij een Bezzera (de BZ07, of een Giulia?). En eigenlijk vind ik een brander ook wel essentieel: een Gene Café of een Behmor. Okay, zit je wel op €2500, maar dan ben je ook helemaal klaar!
Hmm, voor rond de €2000........, als het nieuw moest zijn: een Compak K6, of nog liever een K10, en daarbij een Bezzera (de BZ07, of een Giulia?). En eigenlijk vind ik een brander ook wel essentieel: een Gene Café of een Behmor. Okay, zit je wel op €2500, maar dan ben je ook helemaal klaar!
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder
7Daar zijn talloze mensen, waaronder ik, het niet mee eens. Ik heb totaal geen moeite om verse bonen te krijgen.Spironski schreef:En eigenlijk vind ik een brander ook wel essentieel
Is je koffie te zuur?
Is je koffie te bitter?
Is je koffie te intens?
Lees dit
Is je koffie te bitter?
Is je koffie te intens?
Lees dit
8Brander is absoluut niet essentieel.
Wat voor koffie drink je graag?
Wat voor koffie drink je graag?
Is de 6th wave aan het voorbereiden
9Pff, ben ik blij dat ik heb geschreven: "En eigenlijk vind ik een brander ook wel essentieel"...
. Nu is "essentieel" wel wat zwaar uitgedrukt, dat is waar. Maar ik vraag me af hoeveel mensen die zelf een brander gebruiken, nog zonder dat ding zouden willen. Iemand...?
Ik in elk geval niet, dus om het helemaal correct te zeggen had ik beter kunnen schrijven: "voor mij is een brander eigenlijk ook wel essentieel". Zo goed?
Ik in elk geval niet, dus om het helemaal correct te zeggen had ik beter kunnen schrijven: "voor mij is een brander eigenlijk ook wel essentieel". Zo goed?
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder
10Elke ochtend maak ik de koffie en dat is een Cappuccino. Ik zet hele sterke koffie en klop de melk op zodat ik een hele berg melkschuim op het kopje kan plaatsen. Tussen door kan ik genieten van een sterk bakkie maar dat blijft maar behelpen want ik zet alles met een papierenfilter.
Ik kan er wel mee eens zijn dat een koffiebrander noodzakelijk is omdat het genieten al bij het branden begint. Nu, als je een nieuw pak opent, komt de aroma al op je af. Dat zal aanzienlijk intenser zijn. Echter ik heb geen flauw idee hoelang ik de bonen moet branden en onder welke temperatuur? Dan komt diezelfde vraag op als ik de bonen moet malen. Hoelang en waarom?
Trouwens erg bedankt voor jullie reacties alvast.
Ik kan er wel mee eens zijn dat een koffiebrander noodzakelijk is omdat het genieten al bij het branden begint. Nu, als je een nieuw pak opent, komt de aroma al op je af. Dat zal aanzienlijk intenser zijn. Echter ik heb geen flauw idee hoelang ik de bonen moet branden en onder welke temperatuur? Dan komt diezelfde vraag op als ik de bonen moet malen. Hoelang en waarom?
Trouwens erg bedankt voor jullie reacties alvast.