Beste Medeleden,
Toen ik onlangs een kopje koffie zette (en liep even weg, ik weet het stom!) hoorde ik hem langzaam meer lawaai maken. Toen ik terug rende zag ik dat hij gestopt was met water door het portafilter persen en achter uit het overdruk ventiel weer terug in de waterbak gooien.
Nu heeft hij een kuur, tijdens het opwarmen kan ik wel water uit het hoofd/portafilter laten komen....echter wanneer hij warm is stuurt hij het water rechtstreeks door het overdruk ventiel aan de achterkant weer terug in de waterbak....ook als er geen portafilter met koffie onder hangt!
Weet iemand wat het probleem kan zijn?
Alvast bedankt! Jeroen
Re: Gaggia Classic hulp nodig!
2Ik zou een nieuw overdrukventiel monteren; kosten niet zoveel gelukkig.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder
3Ok, goed om te weten....heb al een aantal sites gevonden met onderdelen, maar weet iemand toevallig een nederlandse site/winkel/reparateur welke dit onderdeel zou kunnen leveren?
Jeroen
Jeroen
4Kafko.nl
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder
6Een kookzaak met een overdrukventiel voor een Classic...., vind ik toch niet zo "gewoon". Maar het is natuurlijk vast zo dat je die dingen op meerdere plekken kan halen.
7Misschien als zij een eigen reparatieservice hebben.....of geen geloof in de kwaliteit van hun assortiment 
De eerder genoemde website ziet erg goed uit, ga Peter zeker even bellen.
Ik ben ondertussen wel gaan twijfelen, wil heel graag een Silvia en Rocky, twijfel nog een beetje over de volgorde.....

De eerder genoemde website ziet erg goed uit, ga Peter zeker even bellen.
Ik ben ondertussen wel gaan twijfelen, wil heel graag een Silvia en Rocky, twijfel nog een beetje over de volgorde.....
Laatst gewijzigd door jeroenjongerius op wo 29 jun 2011, 18:57, 1 keer totaal gewijzigd.
8Peter van Kafko is echt een prima vent die alles zal doen om je te helpen, ik kan hem aanbevelen.
Dan over de volgorde: zonder twijfel is de maler belangrijker dan het espresso apparaat. Maar er zijn onderhand betere malers te koop voor het geld dan de Rocky. Op internet zie je die combi (Silvia-Rocky) nog veel voorbij komen als ideaal voor de prijs, maar die info is in mijn ogen oud. Ik zou liever eerst zoeken naar een 2-de hands Compak K3 maler, om maar eentje te noemen.
Je zult staan te kijken wat er uit een Classic komt met een goede maler. Als je dan de Classic gaat vervangen zou ik zelfs de Silvia overslaan en voor een 2-de hands E61 machine gaan. Kost meer, maar werkt veel beter (tenzij je de Silvia met een PID uitrust, maar dan zit je al op de prijs van een E61).
Dan over de volgorde: zonder twijfel is de maler belangrijker dan het espresso apparaat. Maar er zijn onderhand betere malers te koop voor het geld dan de Rocky. Op internet zie je die combi (Silvia-Rocky) nog veel voorbij komen als ideaal voor de prijs, maar die info is in mijn ogen oud. Ik zou liever eerst zoeken naar een 2-de hands Compak K3 maler, om maar eentje te noemen.
Je zult staan te kijken wat er uit een Classic komt met een goede maler. Als je dan de Classic gaat vervangen zou ik zelfs de Silvia overslaan en voor een 2-de hands E61 machine gaan. Kost meer, maar werkt veel beter (tenzij je de Silvia met een PID uitrust, maar dan zit je al op de prijs van een E61).
9Geheel mee eens, daarom zocht ik lang op marktplaats naar een goede gebruikte Rancilio SilviaSpironski schreef: Als je dan de Classic gaat vervangen zou ik zelfs de Silvia overslaan en voor een 2-de hands E61 machine gaan. Kost meer, maar werkt veel beter (tenzij je de Silvia met een PID uitrust, maar dan zit je al op de prijs van een E61).
MET Auber PID. Die vond ik voor € 250, in mijn ogen een koopje. De Espresso monteur te A´dam biedt regelmatig gereviseerde Sivia´s ZONDER PID voor € 250 aan.
Wat een fijn apparaat!
Succes met zoeken.
Gene Café, Mahlkönig Vario Home II, Rancilio Silvia + Auber PID, Fiorenzato T80, Kyocera CM-50-CF handmaler.