Eenkops oplossing gezocht voor hondenschool

1
Hallo allemaal,

Tijdens onze praktijk lessen hebben we altijd een kan met koffie staan (uit de caffetiere) maar we merken dat we regelmatig lekkere koffie weg moeten gooien. Nou voel ik er weinig voor om een senseo neer te zetten (want dat vind ik zelf geen lekkere koffie) en zijn we eigenlijk op zoek naar een manier om lekkere 1-kops koffie te zetten zonder veel gedoe.

Ik heb nog wel een oude Saeco staan maar dan zou ik elke kop zelf moeten zetten en dat is niet praktisch. We hebben via via een oud koffiezetapparaat kunnen krijgen maar die moet een vast water aansluiting hebben en het enige wat we in de hal hebben is een tuinkraan. Daar komt bij dat we die eigenlijk in de winter af willen sluiten.

Heeft iemand een (vooral ook betaalbare) oplossing hiervoor?

Aan de andere kant kost een kan koffie natuurlijk niet meer dan de bonen per kilo en wat stroom om het water te laten koken. Maar het is zo zonde om iedere keer koffie weg te gooien...
Kei veel groeten!

Joost

Re: Eenkops oplossing gezocht voor hondenschool

3
Dat zou inhouden dat je weet hoeveel mensen er in een les zin in koffie hebben en dat is vooraf niet in te schatten. Het hangt ook af van het aantal mensen dat er per hond binnen komt (soms alleen 1 persoon soms een heel gezin).

Daar komt bij dat er tijdens de les voor ons geen tijd is om koffie te zetten en een koffiejuf in dienst nemen is een beetje te duur ;)

Vandaar dat we op zoek zijn naar een smakelijke on-demand koffiemaker.
Kei veel groeten!

Joost

5
[quote="Spironski"Is niet echt goedkoop, helaas.[/quote]

Das ook een beetje wat mijn bezwaar is: tegen 30 tot 40 cent per kopje heb je toch een redelijk kostenplaatje. Op zich vind ik het niet erg om voor goede koffie een wat hogere prijs te bepalen maar om het diplomatiek te zeggen is het gemiddelde niveau van onze cursisten niet dusdanig dat ze een verschil proeven tussen een senseo bak en een kopi luwak.

Overigens bieden wij de koffie gratis aan. Reden hiervoor is dat we geen gedoe willen met wisselgeld en we een spaarpot hebben staan naast de kannen waar mensen hun kleingeld in kwijt kunnen. De inhoud van de spaarpot gaat dan naar Hulphond Nederland.
Kei veel groeten!

Joost

10
Dat kan wel maar dan moet je bij watervraag er wel een pompje aanhangen, in dat geval kan je het beste een grote waterfles met een pomp eraan oid, zoek maar even op dit met Google, er is zat over te vinden.

Daar waar je de honden na de training en speelpauze ophokt, is toch ook een vers watervoorziening kan je daar geen pijpje of slang vandaan halen?
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.