Stel je neemt het zetten van koffie met een Chemex of Vac Pot erg serieus. En wij nemen koffie hier erg serieus. Dan wil je ook wel eens exact de temperatuur weten tijdens het bereiden. Nou zag ik laatst een professional de volgende thermometer gebruiken.
http://www.fluke.com/fluke/nlnl/Electri ... ?PID=56085
Waanzinnig mooi apparaat, alleen wel een beetje duur: rond de 300 euro....!
Als ik nou thuis ook water of koffie temperatuur nauwkeurig wil meten, wat voor thermometer wil ik dan hebben? En het liefst voor onder de 50 euro.
Re: De ideale thermometer
2Ken je de Überboiler? Hopper ins Rotterdam heeft er eentje staan...
Eerlijk gezegd denk ik dat bijna elke niet al te langzame thermometer zal voldoen? Of zo'n infrarood-geval?
Eerlijk gezegd denk ik dat bijna elke niet al te langzame thermometer zal voldoen? Of zo'n infrarood-geval?
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder
3Deze bij de gereedschap Turk gescoord op de rommelmarkt, die wist gelukkig niet wat het was 3 euro de batterij is duurder
en die heb ik aan een Fluke 8 gehangen werkt perfect en is rete snel en accuraat.

Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.
4Spironski schreef:Ken je de Überboiler? Hopper ins Rotterdam heeft er eentje staan...

Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
5Ja dat is een gaaf apparaat. Beetje te duur voor thuis. De toegevoegde waarde voor de koffie is de extra investering niet waard, haha. Hoeveel istie volgens mij minstens 5000 euro!
Voor minder geld koop ik dan liever zoiets

Voor minder geld koop ik dan liever zoiets