Elektra Microcasa a Leva, ongewild restauratieproject

1
Ik dacht een machine te hebben gekocht waarmee ik meteen aan de slag kon, maar toen ik bij het openen van de doos 'packing peanuts' als beschermmateriaal zag hiel ik mijn hart al vast. En idd:

-koepeltje compleet vervormd.
-Stoompijpje verbogen
-Boilerafleesglaasje kapot vanwege
-Devestiging van drukmeter aan de boiler verbogen

En nog wat oxidatie hier en daar, wat lastig weg te poetsen is meen ik, omdat het koper en messing een laklaagje heeft..

klik
klik
klik
klik

Jeuj...
Kees van der Westen tamper - Izzo Alex Duetto - Mazzer Major - Bonavita Gooseneck - Aeropress - V60

Re: Elektra Microcasa a Leva, ongewild restauratieproject

4
Zal wel weer de DHL of een andere pakketten destroyer de schuldige van zijn, ik deed een zeer goed ingepakte molen naar België en ook die kwam met een kapotte bovenkap aan, nee dat is geen pretje hoe ze daar mee omgaan en je moet er toch goed voor betalen, meer dan dubbel zoveel als een paar jaar geleden.

Dat inpakken met die Peanuts vlokken is zwaar eh pindakaas, zullen we maar zeggen, zoiets moet beter beschermd zijn, ik hoop voor hem dat als het met ebay gekocht ook met paypal betaald is, dan kan die de schade verhalen op een slordige inpakker.
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

6
Gut Joep, da's balen! En op de derde foto zie ik ook microscheurtjes in de boiler op de plaats van de verbogen aansluiting, klopt dat? Dan zou die boiler onbetrouwbaar zijn..., niet best. Ik zou de foto's even opsturen naar Peter van Kafko en horen wat hij er van zegt.

Hoe dan ook zou ik het zo niet accepteren.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

7
Het is inderdaad bij het transport gebeurd. Ik heb hem via 2dehands.be gekocht, betaald met bankoverschrijving. UPS, de verkoper werkt daar.
@Spironski, ik had ze ook gezien maar dacht eerst dat het gewoon de las was. Nu zie ik dat het alleen op die plek is inderdaad en maak ik me daar ook zorgen over.

Ik verheugde me er zó op om vandaag mijn eerste lever-shot te kunnen zetten, maar zo te zien is dat nog ver weg :(
Laatst gewijzigd door Joep op za 26 mei 2012, 01:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Kees van der Westen tamper - Izzo Alex Duetto - Mazzer Major - Bonavita Gooseneck - Aeropress - V60

8
Je hebt een ongelukkige geschiedenis met die machines hè? Ik weet niet van wie je het geld terug zou moeten krijgen, de verscheper of de transporteur. Eigenlijk moet je in het bijzijn van de transporteur de doos openen en checken of de verzending klopt. Je had de zending dan b.v. kunnen weigeren, of een aantekening laten maken op de transportbon. Iets voor een eventuele volgende keer.

Zo'n pijpje valt recht te buigen en zo'n glaasje te vervangen, maar die haarscheuren in de boiler vind ik best eng.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

9
Elektra's zijn me niet erg gustig gezind inderdaad.
De Mini Verticale had een portafilter die er om de haverklap uitplofte (en had sowieso een temperatuurstabiliteit van likmevestje). En nu dit...
Maar ze zijn zo mooi! De Belle Epoque blijft estetisch gezien in mijn top 3 zitten...

Toen de UPS aan de deur kwam was ik 20 seconden wakker, had net half wat kleren aangetrokken en naar beneden gestrompeld en was ik vooral heel blij dat hij er was. Zo helder was ik helaas dus niet...

Maar ze zijn zo mooi...

Afbeelding

10
Joep schreef:Het is inderdaad bij het transport gebeurd. Ik heb hem via 2dehands.be gekocht, betaald met bankoverschrijving. UPS, de verkoper werkt daar.
Die vervormingen en verbuigingen misschien, maar die oxidatie had je ook moeten weten en dat kan je moeilijk aan de UPS wijten. Dat is gewoon slordig van de verkoper zelf.

Weet je al wat je hiermee gaat doen? Verkoper aanspreken, of de transporteur ofzo? Sterkte/succes in ieder geval!