Ik wil me gaan verdiepen in het maken van de lekkerste koffies.
zijn hier thuiscursussen beschikbaar voor die met koffie te maken hebben?
Of websites die diep in op de materi koffie ingaan?
Boeken?
Re: zijn er thuiscursussen beschikbaar
2Als je Engels kan lezen zijn deze boeken wel wat:
http://professionalbaristashandbook.com/
http://professionalbaristashandbook.com/
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
3Misschien is dit iets?: http://www.sweetmarias.com/index.php
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder
4Lezen is leuk, maar uiteindelijk gaat het wel om de praktijk natuurlijk. Er zijn diverse boeken en websites die je verder kunnen helpen. Lees ook het beginnerstopic eens door, daar staat ook een hoop in. En daarna resteert er maar 1 ding; oefenen, oefenen, oefenen!
Expobar Brewtus III- Ponte Vecchio Lusso - Ponte Vecchio Export - Mahlkoning Vario - Demoka M203 - Six Cup Classic Series Chemex - Bialetti Moka Express 3 en 1-kops - Hario V60 Dripper - Hario Skerton
5Ook vind ik persoonlijk het boek van Sander Schat (meervoudig Barista kampioen) genaamd 'thuisbarista'
een must-have voor als je thuis aan het stoeien bent met koffie. Het ISBN nummer is: 9789059563339
Succes
een must-have voor als je thuis aan het stoeien bent met koffie. Het ISBN nummer is: 9789059563339
Succes
Nuova Simonelli Aurelia T2 Nuova Simonelli Mythos (2 x) Custom made brewbar.
6Tim lijkt een 1 dags eh 2 dagsvlieg te zijn gezien de statistieken, misschien is die een krant tegengekomen?!Olreim schreef:Ook vind ik persoonlijk het boek van Sander Schat (meervoudig Barista kampioen) genaamd 'thuisbarista'
Succes
Laatst bezocht:
di 10 jul 2012, 21:31
Toch een 1 dags en wel heel precies ook

Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.
7Gelukkig worden deze draadjes ook door anderen dan OP gelezen, en voor hen kunnen die aanvullingen wel degelijk van belang zijn.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder
8Ik zal jullie vertellen dat ik zat te wachten op een antwoord en had neergezet dat ik een email wilde ontvangen wanneer er een bericht geplaats is. Ik heb hier tot op heden niks van ontvangen tot vandaag.
Dus ik had de hoop op mijn vraag een beetje opgegeven. Maar zie nu dat er al verschillende reacties staan en ga deze eerst even goed lezen en kijken wat voor mij het beste is.
Maar in iedergeval bedankt voor jullie reacties en excusses voor mijn late reactie
Dus ik had de hoop op mijn vraag een beetje opgegeven. Maar zie nu dat er al verschillende reacties staan en ga deze eerst even goed lezen en kijken wat voor mij het beste is.
Maar in iedergeval bedankt voor jullie reacties en excusses voor mijn late reactie
9Please correct me when i'm wrong, maar ik krijg een beetje het idee dat je zelf nogal veel ophangt aan een thuiscursus, terwijl er zó veel nuttige info hier op het forum te vinden is die zéér zeker leerzaam en bruikbaar is en er vast geen enkele cursus een heel forum aan info kan en zal bevatten zoals o.a dit forum.timvanzelst schreef:Ik zal jullie vertellen dat ik zat te wachten op een antwoord en had neergezet dat ik een email wilde ontvangen wanneer er een bericht geplaats is. Ik heb hier tot op heden niks van ontvangen tot vandaag.
Dus als je écht geïntresseerd bent in het reilen en zeilen in alles wat koffie aangaat zou ik eerst eens de nodige info van bijvoorbeeld dit forum doorspitten ipv een vraag stellen, achterover leunen en kalmpjes gaan zitten wachten tot je de antwoorden op een zilveren schaaltje opgediend krijgt.
Oja,... mocht je als antwoord willen geven in de trant van; Ik heb me wel degelijk verdiept in dit forum,... zullen er maar weinig leden hier je geloven want in precies 1 dagen na aanmelding álles alleen al doorspitten en in je opnemen,.... no way.
Dus lees je vooral goed in en dan heb je naar mijn mening al een flinke kluif aan info om op te knabbelen.
Bezzera Guilia/ DF64V (Gen 2)
10En weer een nieuwe bezoeker weggejaagd.
Er wordt gevraaagd naar een beginnerstraining. Daar heb je geen antwoord op. Vervolgens herformuleer jij de vraag naar een vraag die niet gesteld is en zet je Tim redelijk bot op zijn nummer. Dit is bepaald niet de eerste keer dat dit hier op het forum gebeurt. Over dit gedrag is al een hele uitgebreide discussie geweest (Zie topic 'sfeer op dit forum') wat gelukkig positief heeft geresulteerd in een flinke tijdinvestering voor een beginnerstopic. Maar als we daar de beginners gelijk op dezelfde wijze afkatten is die investering voor niets geweest. Inmiddels zie ik dat het hele forum nog maar enkele nieuwe bijdragen per dag krijgt. Er zijn zelfs dagen dat er niets binnen komt. En dat heeft een reden. Jammer
Er wordt gevraaagd naar een beginnerstraining. Daar heb je geen antwoord op. Vervolgens herformuleer jij de vraag naar een vraag die niet gesteld is en zet je Tim redelijk bot op zijn nummer. Dit is bepaald niet de eerste keer dat dit hier op het forum gebeurt. Over dit gedrag is al een hele uitgebreide discussie geweest (Zie topic 'sfeer op dit forum') wat gelukkig positief heeft geresulteerd in een flinke tijdinvestering voor een beginnerstopic. Maar als we daar de beginners gelijk op dezelfde wijze afkatten is die investering voor niets geweest. Inmiddels zie ik dat het hele forum nog maar enkele nieuwe bijdragen per dag krijgt. Er zijn zelfs dagen dat er niets binnen komt. En dat heeft een reden. Jammer
Pavoni Giotto Evoluzione V2 / Eureka Mignon / DVA LT8