brunopasso pd OR Tonino Lamborghini EPS

1
Hallo,
Ik wil voor mijn ESE pod's een mooie/goede/betaalbare machine.
Mijn voorkeur gaat naar een machine zonder piston maar wel met een handel

Ik ben misschien niet goed met Googlen want heb er maar weinig over gevonden en dat vooral in Nederland. Wat ik vond was inmiddels al weer oud en of opgedoekt.
Twee machines hebben mijn aandacht gevonden n.m.l.
De Brunopasso PD-1 en de Tonino Lamborghine EPS.

Heeft iemand een van deze machines en/of advies?

Alvast bedankt

Re: brunopasso pd OR Tonino Lamborghini EPS

2
Ik heb eerlijk gezegd geen idee wat je nu zoekt. Je wil geen portafilter (neem ik even aan), maar wel een hendel. Waar dient die hendel dan voor?
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

4
Spironski schreef:Ik heb eerlijk gezegd geen idee wat je nu zoekt. Je wil geen portafilter (neem ik even aan), maar wel een hendel. Waar dient die hendel dan voor?
Er zijn enkele 'nep' hevelmachines in omloop, de hevel klemt die tampon vast.
Kortom een nep hevel, met zgn koffie.
Hoe gaan we dat deze TS aan zijn verstand brengen, zonder de zoveelste 'liefhebber' te schofferen.

De drempel ligt mij te hoog, ik pas. :?

6
Dit is wat jij zoekt en wij verfoeien zo een ding, die je mateloos teleur zal stellen, zeker als je eens bij iemand een echt lekker bakkie gedronken hebt, je bent best een keertje welkom als je zelf maar geen ese padjes meebrengt. ;)

Afbeelding
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

7
Zitten die apparaten nu werkelijk een hefboommachine te imiteren zonder dat ze er iets mee te maken hebben? Dat is dus puur vorm boven functie..., het staat zo leuk!

En ESE pads...., tja. Het is erg makkelijk, maar het blijft voorgemalen koffie, dus het resultaat zal nooit geweldig zijn.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

8
Ik gebruik nu meer dan een jaar ese pod's en vind het een goed alternatief.
Voor mij is het een goede keuze.
Uit de reacties begrijp ik dat jullie geen voorstanders van de ese zijn. (Of ik begrijp het verkeerd).
Maar dat zegt nog niet zoveel over de machines.... toch?
Bedankt voor de uitnodiging, vind ik heel aardig maar gezien mijn beperkte rijsvermogen niet goed haalbaar.
Ik ben ongeveer een anderhalf jaar bezig met koffie, daarvoor dronk ik enkel thee.
In die tijd heb ik 9 machines gehad... van piston via automaten naar minder goed tot goed (quick mill 810)
Ik weet dat het altijd beter kan en ook dat ideen, voorkeuren en smaken verschillen maar ik ben tevreden over de ese pods maar niet zo over de machines (ese filterbakjes).
Voor mij zijn draaibewegingen moeilijk zo niet onmogelijk dus leek de machine met hendel een oplossing.

Nu ik begrijp dat hendelmachines voor ese niet zo goed zijn ga ik verder met zoeken naar oplossingen.
De ese pods met zo'n hendelmachine lijkt mij gemakkelijk in gebruik.

Na mijn leermomenten van het afgelopen jaar ben ik bij een Dolce gusto circolo (waterstop) terecht gekomen. Daarmee maak ik op eenvoudige wijze espresso en maak extern opgeschuimde melk want drink alleen Cappuccino.
Voor het openen van dit draadje dacht ik dat het voor mij alleen maar beter kon.

;)

10
Ik ben begonnen met een goeie molen en machine maar dat is niet mijn vraag.
Ik heb een andere, voor mij, betere keuze gemaakt en dat zijn de ese pods.
U vind ze slecht ik vind ze prima.

Zoals uit mijn vraag blijkt, zoek ik een goede / mooie / betaalbare ese servings machine met handel bediening. De rede heb ik hiervoor een beetje uitgelegd.
Ik stel deze vraag in een koffie forum omdat ik daar misschien ervaring zou kunnen verwachten..
Het gaat dus niet om de koffie maar om de machine.

Alvast bedankt