Beste Allemaal,
Sinds kort ben ik me gaan verdiepen in andere set methodes te weten de; French Press en de Syphon methode.
Ik moet zeggen dat deze producten er erg indrukwekkend uitzien en ben erg benieuwd hoe deze werken en hoe de uiteindelijk koffie smaakt.
Wie kan mij vertellen wat de juiste hoeveelheid koffie is (in grammen) om een 4 kops French Press te vullen?
Ik kan helaas niks vinden op het internet of youtube en als er informatie is valt mij op dat ieder zn eigen zet methode heeft met daarbij hem of haar eigen hoeveelheden van koffie.
Kan iemand mij adviseren? Alvast bedankt.
Re: Maat eenheden voor French Press & Syphon
2Er voldeden 60 resultaten aan de zoekterm: french press 
Veel uitproberen en naar je eigen smaak zoeken met vooral hele verse koffie liefst zelf gemalen.
Veel uitproberen en naar je eigen smaak zoeken met vooral hele verse koffie liefst zelf gemalen.
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.
3Tussen de 6 en 9 gr koffie op 100gr water is een goed startpunt voor de french press. Beetje afhankelijk van de sterkte, gebruik zelf altijd rond de 8 gr. Natuurlijk wel met verse bonen en vers gemalen.
Strietman CT2, LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 (102HU en OM), Pietro M-Modal, 1ZPresso J-Ultra, LWW The BIRD, Orea V4/Z1, Hario V60/NEO, OXO Rapid Brewer, Acaia Lunar en Pearl S, Sworks Billet basket 15gr en 18gr en nog veel meer
4Bedankt Erik, nu heb ik in ieder geval een richtlijn om deze bereidingswijzen elke keer te verfijnen en te verbeteren.