Re: Aldi koffie

2
CL, ik weet dat je weinig op hebt met kwaliteitsfilterkoffie, maar als je dit soort topics opent verwar je alleen maar de nieuwelingen. En die hebben het al moeilijk genoeg.
Is je koffie te zuur?
Is je koffie te bitter?
Is je koffie te intens?
Snap je het allemaal niet meer?
Lees dit

4
Ik ga hem halen ook, ik woon toch maar een 20 min van de duitse aldi. Ik moet alleen nog een clever dripper aanschaffen maar die wil ik toch al kopen. Mooi voor op vakantie!

Bedankt voor de tip, hoop ik... :grin:
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

5
bobbee schreef:Ik ga hem halen ook, ik woon toch maar een 20 min van de duitse aldi. Ik moet alleen nog een clever dripper aanschaffen maar die wil ik toch al kopen. Mooi voor op vakantie!

Bedankt voor de tip, hoop ik... :grin:
Hoog Mokka gehalte.Erg zacht.Kan mijn eigen koffie niet aan tippen vind ik.Ik ga van de week ook een paar pakken halen.Ff het veer over en ik ben in Duitsland.

6
cremalover schreef:Maar het is niet om te verwarren.Echt een lekkere bak koffie.
Ja, want "je weet hoe filter hoort te smaken." en als je een kopje goede filterkoffie voorgeschoteld krijgt wat buiten je verwachtingspatroon ligt, dan is het "zure pis".

Het gaat er bij mij niet in dat een bakje oude voorgemalen meuk van de Aldi enige kwaliteiten heeft naast "geen overduidelijke smaakgebreken". Ik kan me ook heus wel vermaken met een kopje filterkoffie uit een pak DE filtermaling, maar ik verwar dat ook niet met enige interessantheid op het gebied van smaak.
Is je koffie te zuur?
Is je koffie te bitter?
Is je koffie te intens?
Lees dit

7
Bluecold schreef:
cremalover schreef:Maar het is niet om te verwarren.Echt een lekkere bak koffie.
Ja, want "je weet hoe filter hoort te smaken." en als je een kopje goede filterkoffie voorgeschoteld krijgt wat buiten je verwachtingspatroon ligt, dan is het "zure pis".

Het gaat er bij mij niet in dat een bakje oude voorgemalen meuk van de Aldi enige kwaliteiten heeft naast "geen overduidelijke smaakgebreken". Ik kan me ook heus wel vermaken met een kopje filterkoffie uit een pak DE filtermaling, maar ik verwar dat ook niet met enige interessantheid op het gebied van smaak.
Klaar.

8
cremalover schreef:Weg er mee.

:lol: :lol: :lol: :lol:
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

9
Cremalover, als ik je beledigt heb moet je het zeggen en dan spijt dat mij, maar dit topic is voor mij heel moeilijk te rijmen met posts als deze :
http://www.koffiepraat.nl/forum/viewtop ... 487#p28487
cremalover schreef:Persoonlijk vind ik filterkoffie niet lekker.In ieder geval op geen enkele wijze met espressovarianten te vergelijken.
Na 45 jaar filterkoffie drinken in allerlei varianten trek ik die conclusie. :mrgreen:
Ook met verse bonen blijft het bagger in mijn ogen.
:?
Is je koffie te zuur?
Is je koffie te bitter?
Is je koffie te intens?
Lees dit

10
Aangezien hier vrijwel niets meer uit op te maken is doordat Cremalover zijn posts heeft geleegd, doe ik deze dicht.