Tweegroeps voor thuis?

1
Heeft iemand een tweegroeps machine thuis staan?
Hoe bevalt dit? Aan de tijdschakelaar ivm langere opwarmtijd?
Ik kan voor minder dan mijn Duetto nog waard is een mooie tweedehands tweegroeps kopen inclusief pomp en waterontharder, een model dat mij erg bevalt. Maarja, een tweegroeps... Vaste wateraansluiting is geen probleem. Ik zit dus wat te spelen met die gedachte en gooi het daarom maar eens hier in de groep.
Kees van der Westen tamper - Izzo Alex Duetto - Mazzer Major - Bonavita Gooseneck - Aeropress - V60

Re: Tweegroeps voor thuis?

2
Ik heb een half jaartje ofzo een 2 groeps Leone in de keuken gehad tegenover m'n 1 groeper,...

Niet eens aan een tijdschakelaar aangezien dat er een grote boiler inzit (bij mij was dat een 11 liter als ik me het goed kan herinneren) is het verwarmingselement groter, in de mijne was dat er 1 van 3 khw dus was ook in een uurtje warm ofzo,...

Was leuk met een verjaardag, ben je een stuk sneller klaar en je kan liters melk schuimen achter elkaar, maarja,... of het verder een echte meerwaarde heeft,... voor mij niet en mijn vrouw vondt het vooral een "sta in de weg" en ik zou het niet zo snel overwegen zelfs niet als het een KvdW/Synesso/Slayer of iets uit de stal van LM zou zijn.
Bezzera Guilia/ DF64V (Gen 2)
Aeropress, Hario V60, Chemex

Re: Tweegroeps voor thuis?

3
Bedankt voor de input. Ik zie er toch maar vanaf.
Ik woon op mezelf, en dan is het misschien toch wat overkill. Als je nu een koffiedrinkende partner, en misschien zelfs kinderen hebt.. En waarschijnlijk zou het ook alleen optisch een vooruitgang zijn tov de Duetoo, technisch niet..
Kees van der Westen tamper - Izzo Alex Duetto - Mazzer Major - Bonavita Gooseneck - Aeropress - V60