Ik heb een 11 jaar oude giotto. Omdat de druk 0,8 bar was heb ik , wellicht stom de pressostat wat opgedraaid. Sedertdien komt er afwisselend enkel stoom of wat siepelend water uit de kop.. Stoomdruk is wel erg goed ..heeft iemand suggesties waar ik het probleem moet zoeken?
Dank,
Re: Ecm giotto enkel stoom uit zetgroep
2Je vertelt er weinig bij. Is de machine al die 11 jaar bij jou geweest? Is hij goed onderhouden? Hoe en wanneer en door wie?
Wat is de druk nu?
Klinkt alsof er iets stuk is van binnen, misschien de warmtewisselaar. Heb je de druk al teruggedraaid en had dat enig effect?
Is de stoomdruk uit de zetgroep vergelijkbaar met die van de stoompijp?
Lijkt me een goed moment om te bellen met je onderhoudsmonteur.
En je even voor te stellen op de daarvoor bestemde plek in het forum.
Wat is de druk nu?
Klinkt alsof er iets stuk is van binnen, misschien de warmtewisselaar. Heb je de druk al teruggedraaid en had dat enig effect?
Is de stoomdruk uit de zetgroep vergelijkbaar met die van de stoompijp?
Lijkt me een goed moment om te bellen met je onderhoudsmonteur.
En je even voor te stellen op de daarvoor bestemde plek in het forum.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
3Dank voor je antwoord/ hulpen zal me zeker gaan voorstellen..had niet begrepen dat dit moest:)
11 jaar in mijn bezit en verleden jaar helemaal gereviseerd door Peter van kafko ..backflush regelmatig, kalkarm water (dmv zakje in reservoir)
Druk is 0,8-0,9 bar nu. Heb idd de pressostat teruggedraaid maar had geen effect..
Controller unit was enige wat Peter niet vervangen had en ben daar dusmee begonnen omdat deze er niet echt fris meer uitzag. Stoomdruk zetgroepis veel lager dan stoompijp. Laatste is hartstikke hoog... Komt af en toe wat water uit groep in stoten gevolgd door enkel stoom.. Pomp is btw ook verleden jaar vervangen dus lijkt me sterk dat dat het is...dacht dat het wellicht nog de overpressure valve op de retourslang zou kunnen zijn of is dat raar gedacht?
11 jaar in mijn bezit en verleden jaar helemaal gereviseerd door Peter van kafko ..backflush regelmatig, kalkarm water (dmv zakje in reservoir)
Druk is 0,8-0,9 bar nu. Heb idd de pressostat teruggedraaid maar had geen effect..
Controller unit was enige wat Peter niet vervangen had en ben daar dusmee begonnen omdat deze er niet echt fris meer uitzag. Stoomdruk zetgroepis veel lager dan stoompijp. Laatste is hartstikke hoog... Komt af en toe wat water uit groep in stoten gevolgd door enkel stoom.. Pomp is btw ook verleden jaar vervangen dus lijkt me sterk dat dat het is...dacht dat het wellicht nog de overpressure valve op de retourslang zou kunnen zijn of is dat raar gedacht?
4Ik denk dat een telefoontje naar Peter het meeste helderheid gaat brengen!
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
5Denk ik ook, bij ging het e.e.a. Verstoppen na het opdraaien van druk waardoor hij ook niet meer goed liep. Alleen gaf peter aan dat dit specifiek was voor de bfc. Maar goed dat draaien aan de preSsostaat niet altijd ongestraft kan heeft hij mij ook uitgelegd: het enigszins een graad meer of minder is oke, maar de verschillen moeten niet te groot zijn, dan is er wschl iets anders Aan de hand.
| Profitec Pro 800| niche zero|v60 | aeropress |1zpresso x-pro s | Genecafe
6Ik ben wel benieuwd waar je achter gaat komen.
Weet je wat de temperatuur is van het water IN de boiler, dw kun je een temperatuurmeter op de boiler plakken? Als die enorm heet is en de drukmeter misschien een te lage waarde aangeeft, zou het water in de warmtewisselaar ook zo heet kunnen zijn.
Koelt het water niet af als je langer flusht door de zetgroep?
Misschien zit er toch een lekje in de warmtewisselaar, ergens binnen in de boiler, waardoor je nauwelijks waterstroom hebt door de warmtewisselaar maar water en stoom uit de boiler via dat gaatje.
Weet je wat de temperatuur is van het water IN de boiler, dw kun je een temperatuurmeter op de boiler plakken? Als die enorm heet is en de drukmeter misschien een te lage waarde aangeeft, zou het water in de warmtewisselaar ook zo heet kunnen zijn.
Koelt het water niet af als je langer flusht door de zetgroep?
Misschien zit er toch een lekje in de warmtewisselaar, ergens binnen in de boiler, waardoor je nauwelijks waterstroom hebt door de warmtewisselaar maar water en stoom uit de boiler via dat gaatje.
8Ik zou hem bellen. Mailen doet hij alleen als hij er tijd voor over houdt, volgens mij.
9Bleek de pomp te zijn... Nieuwe pomp en alles doet het weer...
Manga
Manga