Kinto Faro

1
Ik heb vandaag de "Kinto Faro" binnen gekregen. Ik wist niet van het bestaan af maar door een tip bij de buren heel nieuwsgierig geworden en dus besteld. Het geheel spreekt me aan, een eenvoudige porseleinen dripper met een zeer mooi fijnmazig RVS filter van hele mooi kwaliteit en naar mijn idee is de Faro heel eenvoudig in gebruik!
Ik ga hem over een paar dagen proberen. Ik moet eerst even kijken hoe de bonen die ik eergisteren voor filter heb gebrand zich ontwikkelen...

Hier alvast een paar foto's:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En dit vond ik heel leuk, een persoonlijk bericht van de winkel waar ik hem heb gekocht! Ik zou de webwinkel hier wel linken maar weet niet of dat in strijd is met de regels?
Afbeelding

BESCHRIJVING

‘Faro’, vuurtoren in het Italiaans, is een compacte en slimme koffiezetter. De set bestaat uit 4 delen, het potje, het bovendeel met daarin een rvs filter en een deksel. Je schenkt eenvoudig het water op de koffie en laat de koffie doorlopen. Het filter is gemaakt van rvs, je bespaart zo niet alleen papieren filters, maar ook het milieu. De keramische delen zijn gemaakt van porselein, alle delen zijn vaatwasbestendig. Ontwerp: KOSEI SHIROTANI [STUDIO SHIROTANI] H: 18 cm Ø 10,5 cm.

De Faro is makkelijk in gebruik. Voor de lekkerste koffie kun je de filterhouder en het potje het beste eerst even voorverwarmen. Op het filter staat de verhouding koffie – water aangegeven voor 1 kop koffie. Doe de koffie in het filter en doe een beetje water [ca. 5ml] bij de koffie om hem nat te maken. Na ongeveer 30 seconden voeg je de rest van het water toe en roer een paar keer tijdens het brouwen. Gebruik ongeveer 60 tot 65 gr koffie per 1000 ml, naar gelang je smaak. Voor een kopje koffie [230 – 260 ml] duurt het ongeveer 4 tot 5 minuten. De maling van de koffie is erg belangrijk, deze moet niet te fijn zijn.

http://www.kinto.co.jp/en/products/drinkware/faro/
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

Re: Kinto Faro

3
Hihi...ja, ik heb die Cona op koningsdag gescoord en ik was foto's aan het maken van mijn nieuwe spulletjes én ik heb gisteren de camera van mijn broer geleend...dus een beetje oefenen. (Nikon D700 met 3 lenzen, valt nog niet mee met al die instellingen! :shock: :D )
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

Re: Kinto Faro

4
Lekker bezig Bob. Leuk nieuw speeltje. Ben benieuwd naar je ervaringen.
Strietman CT2, LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 (102HU en OM), Pietro M-Modal, 1ZPresso J-Ultra, LWW The BIRD, Orea V4/Z1, Hario V60/NEO, OXO Rapid Brewer, Acaia Lunar en Pearl S, Sworks Billet basket 15gr en 18gr en nog veel meer