Ik ga hem over een paar dagen proberen. Ik moet eerst even kijken hoe de bonen die ik eergisteren voor filter heb gebrand zich ontwikkelen...
Hier alvast een paar foto's:

En dit vond ik heel leuk, een persoonlijk bericht van de winkel waar ik hem heb gekocht! Ik zou de webwinkel hier wel linken maar weet niet of dat in strijd is met de regels?

BESCHRIJVING
‘Faro’, vuurtoren in het Italiaans, is een compacte en slimme koffiezetter. De set bestaat uit 4 delen, het potje, het bovendeel met daarin een rvs filter en een deksel. Je schenkt eenvoudig het water op de koffie en laat de koffie doorlopen. Het filter is gemaakt van rvs, je bespaart zo niet alleen papieren filters, maar ook het milieu. De keramische delen zijn gemaakt van porselein, alle delen zijn vaatwasbestendig. Ontwerp: KOSEI SHIROTANI [STUDIO SHIROTANI] H: 18 cm Ø 10,5 cm.
De Faro is makkelijk in gebruik. Voor de lekkerste koffie kun je de filterhouder en het potje het beste eerst even voorverwarmen. Op het filter staat de verhouding koffie – water aangegeven voor 1 kop koffie. Doe de koffie in het filter en doe een beetje water [ca. 5ml] bij de koffie om hem nat te maken. Na ongeveer 30 seconden voeg je de rest van het water toe en roer een paar keer tijdens het brouwen. Gebruik ongeveer 60 tot 65 gr koffie per 1000 ml, naar gelang je smaak. Voor een kopje koffie [230 – 260 ml] duurt het ongeveer 4 tot 5 minuten. De maling van de koffie is erg belangrijk, deze moet niet te fijn zijn.
http://www.kinto.co.jp/en/products/drinkware/faro/