Illy Francis x7.1

1
Allen,

Hopelijk kan iemand me met het volgende helpen. Via via heb ik een illy x7.1 overgenomen (jaja de echte machine volgt na onze verhuizing). Na de noodzakelijke ontkalkacties loopt de koffie er helaas drupsgewijs uit. Na het verwijderen van de piston loopt de koffie wel netjes door.

Heeft hier iemand misschien ervaring mee en/of wie kan me hierbij helpen?

Alvast bedankt!

Re: Illy Francis x7.1

2
wie kan me hierbij helpen?
Dat kan je zelf al grotendeels, door o.a de Beginners Topics eens te lezen.
Liefst eigenlijk voordat men dit soort vragen stelt.
Na het verwijderen van de piston loopt de koffie wel netjes door.
Echt waar? :(

Je kunt ook te fijn malen, zodat je zeef verstopt raakt. Die pis ton heeft daar weinig mee te maken.

4
Dvdbosch schreef:Maar wat ik met het verwijderen van de piston bedoelde is dat er wel water met "voldoende" druk doorloopt.
Er zit geen piston in je machine
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

6
Klinkt alsof het ontkalken maar half is gebeurd en dat er ergens stukjes losgeraakte kalk de boel verstoppen waardoor je onvoldoende druk op je capsule krijgt.

Nog een keer proberen, of helemaal uit mekaar halen en grondig onderdeel voor onderdeel ontkalken, of afschrijven en vervangen.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

7
Ja, dat klinkt inderdaad erg naar het bekende probleem van bij het ontkalken losgeraakte stukjes kalk, die vervolgens de boel verstoppen.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder