3
door Erik82
Dat is de reden waarom ik uitgekeken begin te raken op de Gene. Het is een leuke brander maar heeft niet de consistentie en mogelijkheden die een professionele brander wel heeft en dat irriteert me. De resultaten zijn dan ook gewoon minder qua smaak en complexiteit. Zelf bestel ik steeds vaker gebrande bonen en als mijn Gene het gaat begeven denk ik dat ik weer helemaal overstap op gebrande bonen.
Je moet echt richting een Quest M3 gaan of duurder om professionele resultaten te behalen. En zelfs dan gaan ze er bij een professionele brander mee uithalen omdat die 100KG branden en jij maar een paar kilo. Op een verschil van 10 euro per kilo tussen gebrand en ongebrand (inclusief gewichtsverlies bij branden) had ik uitgerekend dat het mij 8 jaar zou gaan kosten om een Quest M3 van 1400 euro terug te verdienen. Vraag is of het dan nog rendabel is.
Op dit moment heb ik ook bonen van Fascino en die bevallen erg goed. Gewoon 4 keer overstock besteld voor 4 euro per 250gr en dan heb je inclusief bezorgen voor onder de 20 euro een kilo bonen. Is het ook een verassing wat je krijgt en zo drink je weer eens wat anders. Bij het Koffielab bestel ik ook altijd een proefpakket en dan 2 keer filter en 2 keer espresso bij de opmerkingen zetten. Op die manier kun je voor niet al teveel toch goede bonen kopen.
Strietman CT2, LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 (102HU en OM), Pietro M-Modal, 1ZPresso J-Ultra, LWW The BIRD, Orea V4/Z1, Hario V60/NEO, OXO Rapid Brewer, Acaia Lunar en Pearl S, Sworks Billet basket 15gr en 18gr en nog veel meer