De machine geeft geen water meer (zowel de broeikop als heetwater). Wel geeft de machine na wat opwarmen een seconde of 10 stoom. Ik vermoed dat dit wat overgebleven water uit de boiler is. Ook zie ik het water niet via de slang uit het waterreservoir naar de boiler lopen.
Bij het inschakelen van de broeikop maakt de machine een vrij hard zoemend geluid. Daarnaast viel mij deze week op dat er bij het inschakelen van de broeikop een vervelend knarsend geluid klinkt. Dit duurt nog geen kwart seconde. Lijkt een beetje op het geluid van sluiting maar dan behoorlijk hard en heel kort.
Mijn vermoeden is dat de pomp (gedeeltelijk) defect is. Ik ben dan ook voornemens om daar een nieuwe voor te bestellen. Ik ben geen techneut maar heb inmiddels voldoende info gevonden op internet om een nieuwe pomp te installeren. Ook haal ik meteen de boiler los en ga deze eens goed inspecteren en indien nodig reinigen. Gaat dus een steile leercurve worden, moet zeggen dat ik er nog wel zin in heb ook
Mijn vraag is nu echter of mijn vermoeden rondom de pomp terecht is of dat het probleem zich ook door wat anders veroorzaakt kan worden. Is er bovendien nog een manier om de werking van de pomp te controleren alvorens ik een nieuwe bestel?
Daarnaast zie ik dat de volgende pompen kunnen worden gebruikt Ulka EX5 of Ulka EP5. Klopt dit?
Hoor het heel graag.