Wat vinden jullie van de nieuwe La Spaziale Dream? De machine is al heel enthousiast ontvangen in de Verenigde Staten en sinds kort ook in Europa verkrijgbaar.
linkje
Temperatuur volledig electronisch instelbaar. Meerdere profielen te programmeren voor o.a. temperatuur en dosering. Hij is er als T (met ingebouwde 3l watertank) en als model voor een vaste wateraansluiting.
Ik krijg er binnenkort eentje binnen. Wij gaan deze importeren voor de Nederlandse markt. In eerste instantie zijn de machines bedoeld voor luxe bedrijven en kantoren, maar wellicht ook voor de thuisbarista?
Bij voldoende belangstelling wil ik binnenkort best eens een introductiemiddag organiseren?
Re: La Spaziale Dream
2Als wrange bijsmaak zit ik met de Ascaso Dream in het achterhoofd oftewel een Nightmare. 
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.
3Die ken ik niet, maar lijkt me een heel andere machine van een ander merk toch?
4Ziet er leuk uit. Een PID is niks nieuws en instelbare hoeveelheid water is een nutteloze functie. Niet echt vernieuwend. Gewoon weer een andere machine die precies hetzelfde doet.
Als de machine nou pressure profiling aan kon en dergelijke zaken dan was het wel interessant geweest. Voor nu niet anders dan de reeds bestaande machines.
Als de machine nou pressure profiling aan kon en dergelijke zaken dan was het wel interessant geweest. Voor nu niet anders dan de reeds bestaande machines.
Strietman CT2, LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 (102HU en OM), Pietro M-Modal, 1ZPresso J-Ultra, LWW The BIRD, Orea V4/Z1, Hario V60/NEO, OXO Rapid Brewer, Acaia Lunar en Pearl S, Sworks Billet basket 15gr en 18gr en nog veel meer
5Dosering lijkt me toch niet echt nutteloos?
Hoeveel thuismachines ken je met een instelbare pre-infusie?
7Lijkt mee eerlijk gezegd veel geschikter voor de thuisbarista dan voor een bedrijf of kantoor? Wie gaat er op het kantoor nu lekker freaken met al die instellingen? (als er al een goede maler met verse bonen staat)
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder
8Dat was niet echt duidelijk te vinden. Het leek meer alsof de machine een volumetrische instelling had en die is nutteloos. Een instelbare pre-infusie is wel nuttig.MarcoVenezia schreef:Dosering lijkt me toch niet echt nutteloos?
Strietman CT2, LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 (102HU en OM), Pietro M-Modal, 1ZPresso J-Ultra, LWW The BIRD, Orea V4/Z1, Hario V60/NEO, OXO Rapid Brewer, Acaia Lunar en Pearl S, Sworks Billet basket 15gr en 18gr en nog veel meer
9Maar waarom is volumetrisch nutteloos? Lijkt mij veel nuttiger dan eentje op tijd.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder
10Omdat elke boon een aparte brew-ratio nodig heeft en je dus blijft instellen. Gewoon zelf stoppen blijft toch vele malen beter. Voor horeca met matige koffie zal het best handig zijn maar als je echt goede koffie wilt zetten heb je er niet zoveel aan. Zelf speel ik continu met brew-ratio en dan wisselt het volume constant.