Fiorenzato Doge 63

1
Hoi mede koffieleuteraars,

Ik heb de mogelijkheid om een klein aantal Fiorenzato Doge 63 machines in één koop te kopen.
(was aan het rondbellen voor onderdelen voor de Leone 2, zo spreek je nog eens wat mensen)
Wel moet ik ze dan ophalen (is een stukje rijden) en de partij mee nemen. (afhankelijk van het aantal geïnteresseerden)
Is er iemand die interesse in een dergelijke machine heeft? (zelf heb ik er aan 1 genoeg)
De prijs per stuk is afhankelijk van het aantal dat ik tegelijkertijd mee neem maar zal ergens tussen de 130 en 175 euro liggen.
Gebruikte , maar nog bruikbare machines maar denk ik wel de investering waard?

Stuur een PB als je interesse hebt, wie weet kunnen we dan gezamenlijk inkopen en de prijs laag houden.

Groeten en ik hoor het weer

Re: Fiorenzato Doge 63

2
Met doser of grind on demand? Voor een doser versie zit je met 150 euro wel echt op de max denk ik. De machine ken ik niet als zijnde beter dan de andere horeca malers....en zeker als ze nog schoon gemaakt moeten worden is 150 euro wel echt max.
-Conscience keeps more people awake than coffee-
Hario V60 - Bianca V2 - Niche Zero - Eureka Mignon Specialita - Fellow Ode

3
Als ik het plaatje wat ik gekregen heb mag geloven is het inderdaad met doser.
Maar volgens mij hij toch wel wat meer waard?
Even op marktplaats gekeken en de machine wordt rond de 150 - 200 euro aangeboden.
Hoe meer ik er in kan kopen hoe lager de gemiddelde prijs gaat worden

4
Wat mensen er voor zouden willen hebben en wat de daadwerkelijke gangbare prijs is zijn 2 verschillende dingen. Een Doge 63 uit de horeca zou echt niet meer dan 150 euro mogen kosten.
Strietman CT2, LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 (102HU en OM), Pietro M-Modal, 1ZPresso J-Ultra, LWW The BIRD, Orea V4/Z1, Hario V60/NEO, OXO Rapid Brewer, Acaia Lunar en Pearl S, Sworks Billet basket 15gr en 18gr en nog veel meer

6
Wat een aardig initiatief!

Het zijn best goede 64mm espressomalers. Ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die zelf niet willen zoeken en dan is dit een mooi aanbod. Wellicht kun je nog wat onderhandelen over de prijs met de handelaar?
Iedereen met een Demoka-achtige maler zou hier een goede upgrade aan hebben!
Als iemand er nu 150 voor betaald en over een x aantal jaar de maler weer verkoopt en er 100 a 150 euro voor terug kan krijgen is het een prima investering. Deze molen is vergelijkbaar met een Super Jolly.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

8
Dit zit wel ongeveer in de "sweet spot" voor malers: echt goede resultaten, degelijk, veel waar voor je geld, en wil je echt beter dan moet je op een aanzienlijke meerprijs rekenen.
Denk inderdaad dat de waardevastheid ook wel goed zit, over een paar jaar krijg je er ongeveer hetzelfde voor terug. Lijkt me geen slechte investering.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

9
Het zijn inderdaad erg goede malers. De 64mm schijven en dikke motor zorgen voor geweldige resultaten. Daarna kom je uit bij de top en is er geen echte upgrade meer. Voor de meeste beginners hier een hele goede upgrade of een goede start en voor velen ook het eindstation.
Strietman CT2, LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 (102HU en OM), Pietro M-Modal, 1ZPresso J-Ultra, LWW The BIRD, Orea V4/Z1, Hario V60/NEO, OXO Rapid Brewer, Acaia Lunar en Pearl S, Sworks Billet basket 15gr en 18gr en nog veel meer