Re: bosch benvenuto b30 koffie direct in de lekbak

4
Misschien ook even alle kappen eraf en de molen goed schoonmaken. Onder het klepje van de gemalen koffie is er een kanaal naar de molen toe die misschien verstopt zit. Misschien kan je hier zo al bij.
Op http://www.juraprofi.de kan je goede demontagehandleidingen vinden.
Expobar Brewtus IV, Eureka Zenith 65E, Fracino Retro Lever 2
Voor de beste koffielocaties: www.worldmapofcoffee.com, Mobiele koffiebar ZOespresZO

8
Goedenavond illegal,

Ook ik heb een Bosch Benvenuto (Venezia)
Mijn koffie loopt ook meteen de lekbak in... De zetgroep is brandschoon, maler maalt de boontjes prima, 'k heb het drainage ventiel grondig gereinigd en alle slangetjes zijn open en schoon. Wat kan ik nu nog uitproberen?

Iemand goeie tips? Wellicht de gouden tip :) .

Alvast bedankt.

Gr. Steef uit Wouw

10
Hallo, ik heb een Benvenuto TCA5608. Ik heb, denk ik, dezelfde klacht maar ik ben er inmiddels achter dat bij weinig maling (1 boon) het apparaat het prima doet. Als ik echter voor veel maling kies, 3 bonen, dan gaat het mis en komt de koffie niet in het kopje maar verdwijnt in de lekbak. Aanvankelijk dacht ik aan de zetgroep maar nu heb ik mijn twijfels en is het misschien wel het maalwerk.
Ik heb het maalwerk nog niet vervangen dus ik kan niet met zekerheid zeggen dat dit de oorzaak is. I'll keep you posted!
Laatst gewijzigd door Harry Koffieboon op di 16 feb 2016, 12:12, 1 keer totaal gewijzigd.