Ik heb een bosch benvenuto b30 van mijn ouders gekregen, er is alleen een probleem mee.
Als ik bonen maal met koffie zetten komt het in de lekbak.
Als ik echter met gemalen koffie koffie zet, doet hij het wel goed.
Waaraan kan dit liggen, en is dit te repareren?
Re: bosch benvenuto b30 koffie direct in de lekbak
2[Mod] Onderwerp naar het juiste forum verplaatst.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder
3Heb je hem al eens opengemaakt, zetgroep eruit gehaald en alles goed gereinigd?
Maalt hij voldoende bonen of zegt hij daarna "bonen vullen"?
Maalt hij voldoende bonen of zegt hij daarna "bonen vullen"?
Behmor 1600+, Baratza Sette 270W, La San Marco SM95A, Faema MC90, La Pavoni Europiccola, mini Gaggia, Bezzera Magica, Bosch B30
4Misschien ook even alle kappen eraf en de molen goed schoonmaken. Onder het klepje van de gemalen koffie is er een kanaal naar de molen toe die misschien verstopt zit. Misschien kan je hier zo al bij.
Op http://www.juraprofi.de kan je goede demontagehandleidingen vinden.
Op http://www.juraprofi.de kan je goede demontagehandleidingen vinden.
Expobar Brewtus IV, Eureka Zenith 65E, Fracino Retro Lever 2
Voor de beste koffielocaties: www.worldmapofcoffee.com, Mobiele koffiebar ZOespresZO
Voor de beste koffielocaties: www.worldmapofcoffee.com, Mobiele koffiebar ZOespresZO
5Bedankt voor jullie reacties.
Ik heb de machine al opgemaakt, zetgroep eruit gehaald en alles gereinigd, alleen de molen nog niet, dus ik ga dat wel proberen en ik zal laten weten als het gelukt is. Als hij bonen maalt zegt hij daarna telkens bonen vullen, ook al zitten er nog genoeg bonen in
Ik heb de machine al opgemaakt, zetgroep eruit gehaald en alles gereinigd, alleen de molen nog niet, dus ik ga dat wel proberen en ik zal laten weten als het gelukt is. Als hij bonen maalt zegt hij daarna telkens bonen vullen, ook al zitten er nog genoeg bonen in
6Klinkt alsof het maalwerk ofwel verstopt of versleten is. Voor ca. €75 heb je een nieuwe, maar eerst ff inspecteren is natuurlijk gratis. 
Succes!

Succes!
Behmor 1600+, Baratza Sette 270W, La San Marco SM95A, Faema MC90, La Pavoni Europiccola, mini Gaggia, Bezzera Magica, Bosch B30
7goedendag,
als de koffie direct in je lekbak komt is meestal je drainage ventiel stuk. ventiel zit tussen de aandrijving en de zetgroep.
als de koffie direct in je lekbak komt is meestal je drainage ventiel stuk. ventiel zit tussen de aandrijving en de zetgroep.
8Goedenavond illegal,
Ook ik heb een Bosch Benvenuto (Venezia)
Mijn koffie loopt ook meteen de lekbak in... De zetgroep is brandschoon, maler maalt de boontjes prima, 'k heb het drainage ventiel grondig gereinigd en alle slangetjes zijn open en schoon. Wat kan ik nu nog uitproberen?
Iemand goeie tips? Wellicht de gouden tip
.
Alvast bedankt.
Gr. Steef uit Wouw
Ook ik heb een Bosch Benvenuto (Venezia)
Mijn koffie loopt ook meteen de lekbak in... De zetgroep is brandschoon, maler maalt de boontjes prima, 'k heb het drainage ventiel grondig gereinigd en alle slangetjes zijn open en schoon. Wat kan ik nu nog uitproberen?
Iemand goeie tips? Wellicht de gouden tip

Alvast bedankt.
Gr. Steef uit Wouw
9Koffie zetten, en meteen erna de zetgroep demonteren, en kijken waar het nat is.
Dan is daar een rubber kapot.
Als dat niets brengt, kappen er af, en weer koffie zetten, en kijken waar het fout gaat.
Dan is daar een rubber kapot.
Als dat niets brengt, kappen er af, en weer koffie zetten, en kijken waar het fout gaat.
10Hallo, ik heb een Benvenuto TCA5608. Ik heb, denk ik, dezelfde klacht maar ik ben er inmiddels achter dat bij weinig maling (1 boon) het apparaat het prima doet. Als ik echter voor veel maling kies, 3 bonen, dan gaat het mis en komt de koffie niet in het kopje maar verdwijnt in de lekbak. Aanvankelijk dacht ik aan de zetgroep maar nu heb ik mijn twijfels en is het misschien wel het maalwerk.
Ik heb het maalwerk nog niet vervangen dus ik kan niet met zekerheid zeggen dat dit de oorzaak is. I'll keep you posted!
Ik heb het maalwerk nog niet vervangen dus ik kan niet met zekerheid zeggen dat dit de oorzaak is. I'll keep you posted!
Laatst gewijzigd door Harry Koffieboon op di 16 feb 2016, 12:12, 1 keer totaal gewijzigd.