https://coffee-bike.com/nl/pressemitteilungen/" onclick="window.open(this.href);return false;
Videootje.
Vanaf de 30e minuut.
http://www.ndr.de/fernsehen/sendungen/n ... 54602.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Bakfiets met Astoria Perla
2Dus hij doet dit alles op een accu die hij zelf oplaad door te fietsen?
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder
3Neh dat kan haast niet? Water opwarmen, de maler, het is teveel vermogen dat je nodig hebt lijkt mij?Spironski schreef:Dus hij doet dit alles op een accu die hij zelf oplaad door te fietsen?
De bak zelf zal al zwaar zijn om mee te fietsen, als je er ook nog een dikke dynamo in hangt, dan begin ik wel medelijden te krijgen met de jongen

-Conscience keeps more people awake than coffee-
Hario V60 - Bianca V2 - Niche Zero - Eureka Mignon Specialita - Fellow Ode
4Ik meende dat ik hem dat ergens hoorde vertellen, dat hij intussen ook nog de accu bij moest laden. Maar ik kan het verkeerd begrepen hebben.
Afgezien daarvan: waarop draait die hele zaak dan wel, een stel opgeladen accu's?
Afgezien daarvan: waarop draait die hele zaak dan wel, een stel opgeladen accu's?
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder
5Een maler en espressomachine nemen zeg 400W en 2000W op papier, maar doen dat maar kortstondig steeds. Een auto accu is gewend om grotere vermogens te leveren in korte tijd. Enkele van zulke accu's zou je best wat uurtjes op kunnen draaien.Spironski schreef:Ik meende dat ik hem dat ergens hoorde vertellen, dat hij intussen ook nog de accu bij moest laden. Maar ik kan het verkeerd begrepen hebben.
-Conscience keeps more people awake than coffee-
6Voordat ik met een Aggregaat ging werken, wilde ik eerst op LPG gaan draaien alleen dat gaf verzekeringstechnisch nogal wat problemen dat schijnt niet goed te gaan met een polyester kar, toen aan het informeren gegaan naar een omvormer om een 3000 watt aan te sturen, je zit met inschakelpieken die flink hoger zijn dan die 3000 watt, dus moet je al gauw een omvormer van 5 a 6 Kilowatt hebben, dan moet je uitgaan van een verbruik = ingeschakelde tijd van 20% minimaal, dus zeg 3000 watt gedeeld door 5 = 600 x 12 uur = 7200 watt, je hebt dan diep te ontladen accu's nodig die 80% van het vermogen af kunnen geven zonder naar de kloten te gaan, ga je nog dieper dan neemt de levensduur significant af, dan heb je accu's met een waarde van 10.000 watt nodig accu's van 100 ah x 14 volt = 1400 watt ga dan voor het gemak maar uit van 8 loei zware accu's van rond de 30 kilo per stuk.
Investering van bovenstaande is rond 1400 euro aan goede accu's (nog niet eens de top) een omvormer van 800 euro en een bekabelingsset van rond de 300 euro, dat is toch een koopje? Dat vol-trappen van die accu's lijkt met een onmogelijke opgave.
Dat ging hem dus ook niet worden, vandaar nu m'n Honda EU30is die weegt maar 70 kilo
Investering van bovenstaande is rond 1400 euro aan goede accu's (nog niet eens de top) een omvormer van 800 euro en een bekabelingsset van rond de 300 euro, dat is toch een koopje? Dat vol-trappen van die accu's lijkt met een onmogelijke opgave.
Dat ging hem dus ook niet worden, vandaar nu m'n Honda EU30is die weegt maar 70 kilo
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.
7Klinkt plausibel, maar ik vraag me dan wel af waarop die kar van de man in het filmpje op draait? Ik hoorde nergens een aggregaat?
8
Kan natuurlijk zo zijn dat die Goof oder Geuve maar een paar uurtjes draait en dientengevolge maar 120 kilo aan accu's aan boord heeft, ik ging uit van mijn dagen, om 4 uur smorgens de kar aan de netstroom tot 5.30 uur dan gaan rijden en dan rond 6.30 aan de aggregaat, daarna op m'n gemak gaan uitpakken en na een mentale voorbereiding om precies 7.30 uur de klep open en gaan stampen tot een uurtje of vier - vijf, bij verre ritten verwarm ik niet voor, de winst van het voorverwarmen is dan te gering en kan die tijd beter in de rit steken, na de markt schoonmaken en opruimen en voordat je dan thuis bent, natuurlijk de kar eerst naar de stalling brengen, ben dan de volgende dag compleet versleten en zal zoiets dan ook geen 2 dagen achter elkaar kunnen / willen doen.
Zou het niet willen missen, die blije gezichten als ze me weer zien, er zijn er zat die alleen voor de koffie komen en er een hele rit voor over hebben, dat is zo'n beetje het grootste compliment dat je kan krijgen.
Zou het niet willen missen, die blije gezichten als ze me weer zien, er zijn er zat die alleen voor de koffie komen en er een hele rit voor over hebben, dat is zo'n beetje het grootste compliment dat je kan krijgen.