Vibiemme Domobar Super

1
Hi all,

onlangs de mogelijkheid gekregen een vibiemme domobar super over te nemen. fantastische machine met twee boilers. :D

de persoon heeft geen idee wat hij ervoor kan vragen, ik weet niet wat ik moet bieden, maar wil wel een fatsoenlijk bod doen natuurlijk.

War mag deze machine (van ca. 2005) nog opbrengen, zodat ik een redelijk bedrag kan aanbieden?

Re: Vibiemme Domobar Super

2
rofren schreef:Hi all,

onlangs de mogelijkheid gekregen een vibiemme domobar super over te nemen. fantastische machine met twee boilers. :D

de persoon heeft geen idee wat hij ervoor kan vragen, ik weet niet wat ik moet bieden, maar wil wel een fatsoenlijk bod doen natuurlijk.

War mag deze machine (van ca. 2005) nog opbrengen, zodat ik een redelijk bedrag kan aanbieden?
Ik denk dat we het over dezelfde machine hebben,

Hij vroeg aan mij een fiks bedrag, machine schijnt 10 jaar stil te hebben gestaan, als die niet ontwaterd is, dan zal er waarschijnlijk een flinke opknapbeurt moeten gebeuren, hou dat even in gedachten . . .

Ik was op zoek naar een leuke machine voor een kennis.

3
Een10 jaar oude Domo Super met 2 boilers mag in goede staat denk ik toch wel iets van € 750 opbrengen? Maar zoals Adriaan al aangeeft moet je meer weten over het apparaat. Hoe is hij onderhouden, geservised en schoongehouden?
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

4
Als die echt 10 jaar stil heeft gestaan moet je er eigenlijk vanuit gaan dat je de hele machine uit elkaar moet halen, schoonmaken en in elkaar zetten en vervolgens hopen dat alles nog werkt. De gebruikelijke slijtage-onderdelen zul je sowieso moeten vervangen en waarschijnlijk nog veel meer.

Reken op een paar honderd euro als je alles zelf kunt doen. Zo niet dan kun je beter een nieuwe kopen want dan ga je goedkoper uit zijn.
Strietman CT2 (pre-order), LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 - 102OM, Pietro pro brewing, LWW The BIRD, Orea V4, V60