Dinsdag is het dan eindelijk zo ver: ik ga mijn allereerste espressomachine kopen in Harderwijk bij Tiramisu!
Toen ik vorige week toevallig naar binnen liep om wat koffiebonen te gaan kopen voor mijn bijna kapotte Melitta volautomaat, raakte ik aan de praat met de eigenaar van deze winkel. Nog voordat ik het wist stond ik een heerlijke cappuccino te drinken, en was ik al voor 90% verkocht.
Direct op koffiepraat het beginnerstopic gelezen en al veel geleerd over welke machine ik nodig heb voor de dranken die ik ga maken, verschillende malers, verschillende boilers etc. De volgende dag weer terug naar de winkel, en gevraagd of ze een occasion hadden staan die geschikt was voor zowel de espresso en cappuccino.
Mijn budget is 700,- en deze meneer liet mij een keurige 2e hands Giotto zien. Volledig gereviseerd, nagekeken en een jaar volledige garantie op alles. Voor 650,- mag ik hem meenemen en ik vind dat een mooi bedrag, en 50,- onder mijn budget.
Op Marktplaats heb ik er al een zien staan voor 550,- maar ik als leek heb geen flauw idee waar ik dan naar moet kijken. Voor hetzelfde geld koop ik een giotto die van binnen verkalkt is of zo. Dus mijn eerste 2e hands machine koop ik de winkel. Tot zover een leuk verhaal, maar nu mijn vraag.
Moet ik bij Tiramisu ook in het apparaat kijken? Of mag ik er vanuit gaan dat deze winkel zijn zaken wel op orde heeft? Ik heb wel al gelezen in oude posts dat deze winkel (hilversum, harderwijk etc) een goede naam heeft, maar ik vraag het toch nog maar even
Met vriendelijke groeten,
Rick
PS: De molen is een ander verhaal. Als ik daar niet uit kom, dan weet ik jullie te vinden. Maar er staat hier ZOVEEL info over op het forum, dat ik eerst die posts maar eens door ga lezen