Hallo,
Al ruim 10 jaar gaat mijn Nespresso Cube mee, maar de laatste tijd begint hij wat kuren te krijgen. Omdat mijn capsules ook bijna op zijn ben ik aan het uitkijken naar een nieuw systeem. Zelf ben ik iemand die graag controle heeft over alles zoals bij mijn fotografie hobby. Na wat zoeken ben ik uitgekomen op het systeem van Vibiemme Domobar Junior 2B . Mijn vrouw drinkt heel graag latte. Daarom het systeem met twee boilers. Op you tube zag ik bij de gewone Domobar dat het toch vet lang duurde om te switchen tussen de expresso en de stoompijp, daarom die keuze. Van malers heb ik geen kaas gegeten, maar deze stond ook op de website van Vibiemme: de Compak K3.
Ooit kreeg ik van iemand een Jura all in one die niet meer werkte. Ik heb dat eens open gegooid, en stoorde me mateloos aan al het plastiek. Degelijkheid en duurzaamheid stellen wij op prijs, daarom ook die keuze.
Prijsgewijs lijkt dit me het beste op de markt. Rocket en ECM zijn volgens mij duurder. (we gaan nog wel eens naar het koffiewarenhuis gaan, in België kennen we zo geen winkels)
Als we voor dit systeem gaan, kan je daarmee naast echte espresso's ook lungos mee maken?
Alvast bedankt voor jullie feed-back en commentaar!
Groeten,
Steven
Vibiemme Domobar Junior 2B met Compak K3
1La Marzocco Linea Mini • Eureka Atom Specialty 75 molen • Bonen Koffie Onan (Leuven - België)