Gene wordt minder warm.

1
Vandaag weer koffie gebrand en valt mij op dat hij niet warmer wordt dan max. 214 graden. Hij staat ingesteld op 235 graden maar zet ik hem op max. 250 graden blijft hij rond de 210 graden hangen. Kent iemand dit?
*BeZeRrA STreGa (PsM), *MaCAp MXd EXtReME (TitANiuM)....

Re: Gene wordt minder warm.

3
Dat is inderdaad een eerste ding dat je kan doen. Maar het zou b.v. ook kunnen liggen aan een vieze temperatuurvoeler in de uitlaat (dat klinkt een beetje vreemd :mrgreen: ), of aan een versleten warmte element.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

4
Bedankt voor het meedenken! Hij brandt weer als een tierelier. Hij is bijna 10 jaar oud en had hem nog nooit van binnen schoon gemaakt en dat was te zien. Was even zoeken hoe hij uit elkaar moest maar er was een goed uitleg met foto's.

7
Ik heb me dat altijd afgevraagd: een pro-brander "moet inbranden", dus hoe vaak poetsen de professionele branders hun brander van binnen eigenlijk? En hoe vaak zou ik dan mijn Gene van binnen moeten poetsen? Geldt voor de een niet hetzelfde als voor de ander?
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

8
Dat gebeurt vaker dan je denkt, er is een onderhoudsschema zoiets als bij een auto, lagers smeren, elektrostatische filter uiteen nemen en reinigen en dat zijn maar een paar dingetjes, je moet echt zo'n ding goed onderhouden, om problemen te voorkomen dus.
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

10
Ja heb wel geluk gehad dat hij niet oververhit is geraakt. Heb een paar weken geleden voor het eerst de vliesvanger schoon gemaakt en dat was ook nodig. De drum is ook snel aan de beurt want het glas is op sommige plaatsen zwart.

Hoe maken jullie deze schoon?