Handmaler gezocht

1
Ik ben op zoek naar een handmaler maar ik ben er totaal niet in thuis eigenlijk, vandaar dat ik jullie hulp vraag!

Ik zou hem willen gebruiken voor french press en filter (Clever Dripper), en eigenlijk is het hoofddoel om hem komende zomer mee op vakantie te nemen, dus het zou handig zijn moest hij niet te groot en breekbaar zijn. Verder zal ik hem af en toe thuis eens gebruiken voor de afwisseling maar ik ga hem dus niet gebruiken voor espresso.

Zijn er molentjes die voldoen aan mijn eisen? Budget is max 100€, minder is beter :D
_____________________________________________________________________________________________
Lelit PL41EM
Eureka Olympus Hi-speed

Re: Handmaler gezocht

2
Een goede maler kost geld, ook een kleintje zonder motor. Mogelijk is niet iedereen het met me eens maar als het slechts een paar tientjes mag kosten, kun je volgens mij beter heel goede voorgemalen koffie meenemen in een goed afgesloten doos Tupperware of zoiets, dan dat je met veel werk in een veredelde pepermolen zeer matig maar vers maalsel gaat gebruiken. Zeker als het toch niet voor de espresso is.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

3
Bespaar niet op de maler. Zeker voor French Press ga je alleen maar bagger onderin je kopje krijgen met bijbehorende overextractie. Een goede uitlijning is belangrijk en die zijn qua design duurder. Goede handmalers zijn de OE Lido, Hausgrind, Feldgrind enz.
Strietman CT2 (pre-order), LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 - 102OM, Pietro pro brewing, LWW The BIRD, Orea V4, V60

4
Ik vreesde al een beetje voor dit antwoord. Wordt weer een geval van 'max 100€" en thuiskomen met iets van het dubbele. :)
_____________________________________________________________________________________________
Lelit PL41EM
Eureka Olympus Hi-speed

5
Jochen_P schreef:I

Ik zou hem willen gebruiken voor french press en filter (Clever Dripper), en eigenlijk is het hoofddoel om hem komende zomer mee op vakantie te nemen, dus het zou handig zijn moest hij niet te groot en breekbaar zijn. Verder zal ik hem af en toe thuis eens gebruiken voor de afwisseling maar ik ga hem dus niet gebruiken voor espresso.
Op vakantie gaan = concessies doen / niet te moeilijk doen.
(Behalve als je fransg heet ;))
Kijk gewoon even bij Hario, Porlex en dat soort merken. Passen vaak mooi in (tasje van je) Aeropress e.d. ook.
Googlen op "hand grinder travel kit" etc.

Succes en smakelijke reis alvast!
Ah! How sweet coffee tastes, more delicious than a thousand kisses, milder than muscatel wine.
Coffee, I have to have coffee, and, if someone wants to pamper me, ah, then bring me coffee as a gift!

The Coffee Cantata - J.S.Bach

6
Ik heb de porlex mini maar die wil je eigenlijk alleen gebruiken voor de percolator (mokapot) ivm het grote aantal fines.
Een zeer compacte molen maar maalsel van matige kwaliteit.

Hario lijkt me erg kwetsbaar ivm glazen opvangbakje.

8
Hario lijkt me erg kwetsbaar ivm glazen opvangbakje.
Hario Mini-Mill is gewoon hard plastiek hoor!

Paar bouldertjes op de koop toe nemen. Maar denk dat elke handmaler wel om concessies vraagt. Maar hé.... vakantie!!! Concessies!!!

Behalve als je...... ;)
Ah! How sweet coffee tastes, more delicious than a thousand kisses, milder than muscatel wine.
Coffee, I have to have coffee, and, if someone wants to pamper me, ah, then bring me coffee as a gift!

9
200€ heb ik er echt niet voor over. Dan ga ik liever voor de optie die fransg voorstelde en doe ik de gemalen koffie in een coffeevac ofzo.

Ik ga me eens verdiepen in die Hario's denk ik.
Lelit PL41EM
Eureka Olympus Hi-speed

10
http://www.eater.com/drinks/2015/3/20/8 ... rison-test" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.letsgrindsomecoffee.com/top- ... e-grinder/" onclick="window.open(this.href);return false;

Nét zo makkelijk :lol: