Hoi allemaal.
Ik ben nieuw op dit forum maar heb een vraag.
Ik ben al een poosje op zoek naar een andere espresso machine. Ik heb nu een model 1 Rancilio Silvia. Die gebruik ik met veel plezier, en ik drink er heerlijke espresso en cappuccino uit. Het lastige is alleen als er mensen op bezoek komen en ik meerder espresso's en cappuccino's wil zetten dan duurt het erg lang met miss Sylvia.
Op marktplaats het ik een op het oog schitterende B.F.C. junior plus met een demoka bonen maler gezien. Beiden van 2007 en het schijnt dat de set goed onderhouden is.
Nu is de vraag, doe ik hiermee een goeie koop en wat zou een goeie prijs zijn.
Groet René
Re: Kopen BFC junior plus arte die vittoria
2Matige molen, uitstekende machine.
Verhaal van verkoper slaat helemaal nergens op.
Nieuwprijs van het setje is ongeveer EUR1.350,- voor de machine (Koffiewarenhuis) en inderdaad ongeveer EUR250,- voor de molen.
Molen zou ik niet doen.
Prijs van de machine is afhankelijk van de staat.
Wanneer de verkoper kloppende facturen van onderhoud kan overleggen, en de machine is goede staat is, is EUR500,- wel ongeveer het maximum. als aantoonbaar onderhoud langer dan een jaar geleden is, moet je rekening houden met een onderhoudsbeurt.
Tot slot een reden om het niet te doen:
De verkoper is zeer waarschijnlijk een handelaar.
Hij spreekt over de eigenaar van de machine in de derde persoon.
Veel blabla vol taalfouten. Fautje kan gebeuren, maar van een "geassioneerde barista met een Denoka en een piston" zakt echt mijn broek af.
Relevante informatie(laatste onderhoudsbeurt, schoonmaakregime, etc) ontbreekt.
Verhaal van verkoper slaat helemaal nergens op.
Nieuwprijs van het setje is ongeveer EUR1.350,- voor de machine (Koffiewarenhuis) en inderdaad ongeveer EUR250,- voor de molen.
Molen zou ik niet doen.
Prijs van de machine is afhankelijk van de staat.
Wanneer de verkoper kloppende facturen van onderhoud kan overleggen, en de machine is goede staat is, is EUR500,- wel ongeveer het maximum. als aantoonbaar onderhoud langer dan een jaar geleden is, moet je rekening houden met een onderhoudsbeurt.
Tot slot een reden om het niet te doen:
De verkoper is zeer waarschijnlijk een handelaar.
Hij spreekt over de eigenaar van de machine in de derde persoon.
Veel blabla vol taalfouten. Fautje kan gebeuren, maar van een "geassioneerde barista met een Denoka en een piston" zakt echt mijn broek af.
Relevante informatie(laatste onderhoudsbeurt, schoonmaakregime, etc) ontbreekt.
3Niet veel aan toe te voegen, Han verwoordt het uitstekend.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder
4Dank je voor jullie reactie. Ik zal bij de verkoper vragen of hij facturen heeft van de onderhoudsbeurten.
Wat betreft de molen, ik heb nu een nemox lux. Dat is een piepklein molentje dus ik denk dat ik er wat dat betreft op vooruit ga.
Verstuurd vanaf mijn Z7 Max met Tapatalk
Wat betreft de molen, ik heb nu een nemox lux. Dat is een piepklein molentje dus ik denk dat ik er wat dat betreft op vooruit ga.
5Schijn bedriegt (helaas).
Een Demoka is niet veel beter dan een Nemox Lux.
Met een Bezzera BB005 of een Eureka Mignon ga je wel een stap vooruit.
Dat zijn ook kleine molentjes.
Een Demoka is niet veel beter dan een Nemox Lux.
Met een Bezzera BB005 of een Eureka Mignon ga je wel een stap vooruit.
Dat zijn ook kleine molentjes.
6Van de verkoper hoorde ik terug dat het toch echt om hun eigen machine gaat een dat die een half jaar geleden de laatste beurt heeft gehad bij het kookpunt in Rotterdam. Ze gaan op zoek naar de facturen.
7Wel een enorme praatjesmaker zeg in zijn advertentie: "het wordt zeker weer een BFC...". Stel je gaat de machine ophalen, draai de mushroom er dan maar uit. Kun je meteen zien hoe het eraan toe is. En laat aub die koffiemolen achter, daar wordt je echt niet blij van hoor!
http://link.marktplaats.nl/m1048566329" onclick="window.open(this.href);return false;
ook leuk misschien?!
http://link.marktplaats.nl/m1048566329" onclick="window.open(this.href);return false;
ook leuk misschien?!
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!
8Ik ga de bfc niet kopen. Ik ben bang dat ik met een machine van 9 jaar oud te snel groot en duur onderhoud krijg. Ik spaar lekker door voor een nieuwe en ondertussen maak ik gewoon nog lekkere espresso's met Miss Sylvia.
In ieder geval dank voor alle input
In ieder geval dank voor alle input