Ik heb een Bezzera bb005 maler met helaas een kapotte timer. Om precies te zijn: Bij vervoer door TNT-post is de timerknop losgeraakt. Iemand enige ervaring met het repareren van zoiets? Is deze molen makkelijk te openen, al is het om gewoon even te kijken hoe dat er van binnen uitziet?
Alle tips welkom.
Re: Bezzera bb005 met losgeraakte timerknop
2Hallo en welkom op het forum. Waarom heb je voor deze maler gekozen (2e hands voor 150 euro denk ik) en welke espressomachine heb je staan? Brand je zelf je bonen of haal je ze bij een lokale brander in Amsterdam? Je komt toch uit Amsterdam?
Meer foto's van wat er mis is maakt het allemaal wat duidelijker! Nu kan het zijn dat alleen de dop van de timer los ligt of dat het intern ook naar de filistijnen is...
Hartelijk dank.
Meer foto's van wat er mis is maakt het allemaal wat duidelijker! Nu kan het zijn dat alleen de dop van de timer los ligt of dat het intern ook naar de filistijnen is...
Hartelijk dank.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!
3Dank voor je reactie.
Het is inderdaad een tweedehands machine.
Waar ik nu ben, kan ik geen foto's plaatsen. Ik weet ook niet of dat echt wat toevoegt. De timerknop zit los in de zin dat ie met palletje en al er uit komt vallen. Je kan 'm makkelijk terugsteken, maar dat helpt niet. Her klikt nergens op vast. Dus ook daarbinnen moet iets los zitten.
Denk dat er niks anders op zit dan dat ie ergens ter reparatie moet. Maar was benieuwd of iemand hier eerder van gehoord had of ervaring mee had.
(Oja, ik zit inderdaad in Amsterdam. En hij staat naast een oude pre-millenium La Pavoni.)
Het is inderdaad een tweedehands machine.
Waar ik nu ben, kan ik geen foto's plaatsen. Ik weet ook niet of dat echt wat toevoegt. De timerknop zit los in de zin dat ie met palletje en al er uit komt vallen. Je kan 'm makkelijk terugsteken, maar dat helpt niet. Her klikt nergens op vast. Dus ook daarbinnen moet iets los zitten.
Denk dat er niks anders op zit dan dat ie ergens ter reparatie moet. Maar was benieuwd of iemand hier eerder van gehoord had of ervaring mee had.
(Oja, ik zit inderdaad in Amsterdam. En hij staat naast een oude pre-millenium La Pavoni.)
4Met een foto kunnen we je wellicht helpen en ben je misschien voor weinig klaar. Zonder die moeite te nemen mag je zeker 45 euro per uur gaan betalen aan een monteur. Veel succes met je geld uitgeven.
Strietman CT2, LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 (102HU en OM), Pietro M-Modal, 1ZPresso J-Ultra, LWW The BIRD, Orea V4/Z1, Hario V60/NEO, OXO Rapid Brewer, Acaia Lunar en Pearl S, Sworks Billet basket 15gr en 18gr en nog veel meer
5Beste Bobbee, ik vind je reacties een beetje zuur. Geen idee waar ik dat nou aan verdiend heb. Misschien moet je maar even verder niet reageren.
Mvg Martijn
Mvg Martijn
6Het klinkt alsof je reageert op een reactie van Erik, en denkt dat Bobbee dat schreef?martijn020 schreef:Beste Bobbee, ik vind je reacties een beetje zuur. Geen idee waar ik dat nou aan verdiend heb. Misschien moet je maar even verder niet reageren.
Mvg Martijn
Iedereen helpt zo goed als hij kan, de een klinkt wat knorriger dan de ander, maar mannen van koffie kunnen dat hebben
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
7Ik denk het ook Frans...
Maar goed, kun je wel zien of het uiteinde van het stiftje is afgebroken of niet? Zo niet, dan zou ik zeker de kap er even afhalen. Of je moet daar totaal geen aanleg voor hebben, dus als je ook geen stekker aan een snoer kunt monteren bijvoorbeeld dan is het misschien beter om het te laten doen.
Maar goed, kun je wel zien of het uiteinde van het stiftje is afgebroken of niet? Zo niet, dan zou ik zeker de kap er even afhalen. Of je moet daar totaal geen aanleg voor hebben, dus als je ook geen stekker aan een snoer kunt monteren bijvoorbeeld dan is het misschien beter om het te laten doen.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!
8Even een vraagje, het knopje ziet dat eruit alsof die breuk nieuw is of oud en de verzender/verkoper er een fijne draai aan gegeven heeft.
het gaat je toch echt helpen om even een foto te maken, eentje met je telefoon moet toch kunnen en deze als bijlage aan je bericht toe te voegen, ik kan me wel iets voorstellen van je probleem, maar niet zonder het gevraagde plaatje, btw malen doet die toch wel, daar heb je de timer toch niet voor nodig?!
https://www.sasuga.nl/about.php" onclick="window.open(this.href);return false;

het gaat je toch echt helpen om even een foto te maken, eentje met je telefoon moet toch kunnen en deze als bijlage aan je bericht toe te voegen, ik kan me wel iets voorstellen van je probleem, maar niet zonder het gevraagde plaatje, btw malen doet die toch wel, daar heb je de timer toch niet voor nodig?!
https://www.sasuga.nl/about.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.
9Lees je eigen reactie maar eens na. Je vraagt om hulp en wij vragen om extra informatie. Vervolgens schrijf je dat je geen zin hebt om extra informatie te geven en toch maar naar een reperateur gaat. Vraag dan niet om hulp als je geen hebt om er zelf moeite in te steken in plaats van anderen de schuld te geven dat ze zo reageren. Gevalletje pot verwijt de ketel.martijn020 schreef:Beste Bobbee, ik vind je reacties een beetje zuur. Geen idee waar ik dat nou aan verdiend heb. Misschien moet je maar even verder niet reageren.
Mvg Martijn
Strietman CT2, LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 (102HU en OM), Pietro M-Modal, 1ZPresso J-Ultra, LWW The BIRD, Orea V4/Z1, Hario V60/NEO, OXO Rapid Brewer, Acaia Lunar en Pearl S, Sworks Billet basket 15gr en 18gr en nog veel meer
10@Erik82: Ik schreef dat het niet mogelijk was om op dat moment een foto bij te voegen. Ik heb nergens geschreven dat ik geen zin had om meer informatie te geven. Integendeel. Maar laat dat nou maar verder rusten. Okay?
Mijn excuses dat ik jou en Bobbee door elkaar haalde. Dat is ook geen goede binnenkomer op een forum. Het was gisteren een lange warme dag.
On topic:
Het palletje ziet er niet afgebroken uit, maar daar kan ik me in vergissen. Eerder als iets dat ergens in zou moeten vallen of klikken. Zie de bijgevoegde foto.
Malen doet ie trouwens prima, daar is niks mis mee. Maar als ik die timer weer werkend kan krijgen, zou dat toch wel fijn zijn. Dus ik ga kijken hoe je de kap er af kan halen. Het zijn geen gewone schroeven, dus eerst maar eens kijken of ik dat gereedschap wel heb. Niks overhaast dus.
Dank in ieder geval voor alle reacties tot nu toe.
Mijn excuses dat ik jou en Bobbee door elkaar haalde. Dat is ook geen goede binnenkomer op een forum. Het was gisteren een lange warme dag.
On topic:
Het palletje ziet er niet afgebroken uit, maar daar kan ik me in vergissen. Eerder als iets dat ergens in zou moeten vallen of klikken. Zie de bijgevoegde foto.
Malen doet ie trouwens prima, daar is niks mis mee. Maar als ik die timer weer werkend kan krijgen, zou dat toch wel fijn zijn. Dus ik ga kijken hoe je de kap er af kan halen. Het zijn geen gewone schroeven, dus eerst maar eens kijken of ik dat gereedschap wel heb. Niks overhaast dus.
Dank in ieder geval voor alle reacties tot nu toe.