Slow Coffee lekkerder dan espresso

1
De laatste tijd ben ik bevangen door Slow coffee. Ik drink hierdoor geen espressos meer en mijn Bruwtus staat mij maar aan te staren hoe dit komt ;)
Ik denk er zelfs over om de machine weg te doen en de maler te houden puur voor Slow coffee.
Ik vroeg mij af of anderen deze ervaring ook kennen?
Bezzera Strega (PSM) / Eureka Olympus 75 Mythos schijven

Re: Slow Coffee lekkerder dan espresso

2
Ja! Ik geniet ook echt van filterkoffie. Gebruik de V60-01 van hario. Ook ontzettend goede bonen. En een hele goede maler!!! Anders wordt het niks.
Echte goede filterkoffie kan ik spannender vinden dan espresso maar echt alleen met die hele goede bonen.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

6
Erik82 schreef:(...) espresso en dat blijft voor mij "the holy grail".
"We are the Knights who say... COFFEE."

:lol:

Hear, hear Erik!
Ah! How sweet coffee tastes, more delicious than a thousand kisses, milder than muscatel wine.
Coffee, I have to have coffee, and, if someone wants to pamper me, ah, then bring me coffee as a gift!

The Coffee Cantata - J.S.Bach

10
Ik drink 's morgen enkel een long black. Snel klaar en lekker! Een espresso is me wat teveel van het goede in de ochtend...
Gisteren de french press nog eens gebruikt en dat vind ik toch ook nog altijd heel lekker (maar teveel week 's morgens :D). Voor de rest altijd espresso, maar verandering doet drinken!
_____________________________________________________________________________________________
Lelit PL41EM
Eureka Olympus Hi-speed