Hoi,
Als ik een simpele pid in de silvia wil instaleren naar welke moet ik dan kijken? Ik ben een leek op gebied van PID dus waar moet ik op letten? Ik wil toch ietsje meer controle over mijn rancilio en een nieuwe machine met meer opties qua temperatuur zit er op de moment niet in.
Alvast dank.
Re: PID voor silvia
2Ik zou er allereerst op letten dat je je in de materie verdiept, van alles leest over PID, via Google maar ook op dit forum zoekt naar wat er over Silvia's en PIDs is gezegd.seels schreef:Ik ben een leek op gebied van PID dus waar moet ik op letten?
Ook deze link is handig:
https://www.ranciliosilvia.info/tuning/
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
3Bedankt. Ik was de site van peter vergeten. De Silvia komt van hem en heeft een deel van de verbeteringen al. Ik denk dat nu een pid mijn zet proces constanter gaat maken.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
4Als je er op googelt zijn er leuke meetresultaten van Silvia met en zond r te vinden.
De setjes van Peter hebben dezelfde regelaar als de sets van Auber. Ook gebruikt Peter een Pt100 sensor. Resultaten zijn vergelijkbaar.
Voor het weer opwarmen na een shot zijn de waarden voor P, I en D van belang. Daar zijn echter boeken over vol geschreven.
De setjes van Peter hebben dezelfde regelaar als de sets van Auber. Ook gebruikt Peter een Pt100 sensor. Resultaten zijn vergelijkbaar.
Voor het weer opwarmen na een shot zijn de waarden voor P, I en D van belang. Daar zijn echter boeken over vol geschreven.
5Rijd woensdag naar peter se. Heeft een pid en een nieuw bakje klaarliggen, buiten het vst bakje had ik enkel een 3kops bakje.
6Je zou ook eens naar de MeCoffee kunnen kijken. Bevalt mij uitstekend.
Sent from my eMAX mini using Tapatalk
Sent from my eMAX mini using Tapatalk
7Hou er niet van dat je je smartphone of dergelijke bij de hand moet hebben.
8Vandaag de pid geïnstalleerd. Buiten een kleine snede in de vinger en een verbrande pink liep alles goed
9De foto's komen hier niet helemaal goed door
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
10Haha ik zal ze er een dager eens opzetten. Hij werkt nog niet echt. Dus dat wil ik eerst opgelost zien.