Welke Vibiemme is dit? (was: Vibiemme M&K ?)

1
Hallo,

Kwam deze tegen op marktplaats.
http://link.marktplaats.nl/224386137" onclick="window.open(this.href);return false;

Is dit een Vibiemme M&K ?
[...]
Inmiddels is me duidelijk dat het geen M&K is. Op marktplaats zie ik momenteel twee Vibiemme's staan die volgens mij van dezelfde generatie zijn:
http://link.marktplaats.nl/224386137" onclick="window.open(this.href);return false; (een groep)
en
http://link.marktplaats.nl/233273051" onclick="window.open(this.href);return false; (twee groepen)

Wie weet er meer van deze machines, bijvoorbeeld vermoedelijke bouwperiode en belangrijkste eigenschappen?
Ascaso Baby T Plus - Eureka Mignon Specialità

Re: Welke Vibiemme is dit? (was: Vibiemme M&K ?)

2
Nee, is het oudere type Replica. 1 groeps heeft een 5 liter boiler en een volumetrische pomp. Bouwjaar is moeilijk te zeggen. Op de boiler zit als het goed is een plaatje met het bouwjaar. Als je er bent om hem op te halen :D . Zover ik weet worden ze in deze versie vanaf omgeveer 1990 gebouwd. Zijn nog steeds leverbaar trouwens.
Ik vond de volgende espresso toch lekkerder.

3
Driek, bedankt voor je antwoord.
Ik heb inmiddels contact gehad met de verkoper.
Zij weten geen bouwjaar van de machine, maar wisten me verder wel een en ander te vertellen.
Ik kan de machine bij mij niet plaatsen omdat-ie een vaste wateraansluiting heeft, en dat kan ik (helaas) niet gebruiken. Jammer want ik vind hem erg mooi. Iets minder opsmuk dan modernere machines. Misschien iets voor in een volgend huis...

4
zijn beide van 1991. Joekels van apparaten (ik heb de grote voor de lol gekocht, dwz: die is straks niet meer te herkennen:-) idd allebei met vaste wateraansluiting, grote pressostaten (goed afstelbare druk tussen de 0,5-1,4Bar), rotatiepompen (de eerste keer een klein tikje nodig om er weer leven in te blazen) zware boilers met klasse verwarmingstakken, zwaar uitgevoerde kranen, warmtewisselaars, dus wel ff leren flushen.
Als je het mij vraagt en je vind het een mooie machine met een voor jou goede prijs, overweeg dan om er een los waterreservoir aan te hangen die je in een keukenkastje plaatst. Een simpel terugslagklepje in de buurt van de waterbak voorkomt dat de leiding leeg loopt. Dit is een superstille machine door de rotatiepomp, die los al enkele honderden euro's kost.

Kan nog wel een tijdje doorgaan :P

Suc6 met je speurtocht.

5
12much schreef: (ik heb de grote voor de lol gekocht, dwz: die is straks niet meer te herkennen:-)
:?: Nou maak je me nieuwsgierig. Wat ga je ermee doen dan? Of is alleen het schoonmaken al voldoende om hem onherkenbaar te maken? :shock:
12much schreef: Als je het mij vraagt en je vind het een mooie machine met een voor jou goede prijs, overweeg dan om er een los waterreservoir aan te hangen die je in een keukenkastje plaatst. Een simpel terugslagklepje in de buurt van de waterbak voorkomt dat de leiding leeg loopt. Dit is een superstille machine door de rotatiepomp, die los al enkele honderden euro's kost.

Kan nog wel een tijdje doorgaan :P

Suc6 met je speurtocht.
Die speurtocht is (voorlopig) over, want ik ben toch voor de Butterfly gegaan. Heeft duidelijk niet de stoere industriele uitstraling van deze Vibiemme's, maar ik vind het in deze soort wel een van de mooiere machines. Een oplossing zoals je voorstelt heb ik wel overwogen, maar behalve de wateraansluiting was ook het formaat (70 cm breed voor een 1-groeps machine :shock:) problematisch voor mijn huidige keuken. Maar, zoals ik elders al schreef, als ik een keer de kans krijg om een machine met vastwateraansluiting te plaatsen dan ga ik dat waarschijnlijk wel doen.

Ben toch wel een beetje jaloers ;)