Re: welk bouwjaar is dit ?

2
Wou je zeggen dat je die gewoon thuis hebt staan Pièrre? Wat een beauty! Ik heb geen idee wat het is, maar ik zou het zó willen hebben! :shock: :D
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

4
Pfoe, oud zeg. Ik denk dat dit een heel vroege is. Dit is namelijk een Universal uit 1920
Afbeelding

Jouw apparaat heeft dezelfde lekbakkies.
Dus ik vermoed dat dit een van de eerdere hefboommachines is van Universal die in alle haast wou reageren op de nieuwerwetse Gaggia's met hun koffieschuim. Dan zou je uitkomen in begin jaren 50 of misschien zelfs eind jaren 40.
Is je koffie te zuur?
Is je koffie te bitter?
Is je koffie te intens?
Snap je het allemaal niet meer?
Lees dit

5
Spironski schreef:Wou je zeggen dat je die gewoon thuis hebt staan Pièrre? Wat een beauty! Ik heb geen idee wat het is, maar ik zou het zó willen hebben! :shock: :D
Nee, was het maar waar.... staat wel te koop, weet alleen nog geen prijs....... Alhoewel ik niet verwacht dat het een koopje is... :cry:
Cafes Castel en andere Spaanse producten in de Spaanse Winkel

6
Bluecold schreef:Pfoe, oud zeg. Ik denk dat dit een heel vroege is. Dit is namelijk een Universal uit 1920
Afbeelding

Jouw apparaat heeft dezelfde lekbakkies.
Dus ik vermoed dat dit een van de eerdere hefboommachines is van Universal die in alle haast wou reageren op de nieuwerwetse Gaggia's met hun koffieschuim. Dan zou je uitkomen in begin jaren 50 of misschien zelfs eind jaren 40.
Volgens http://www.espressomadeinitaly.com/en/m ... lleria.asp is dit een universal milano uit 1958....
Cafes Castel en andere Spaanse producten in de Spaanse Winkel

9
Hmm, vreemd zeg. De site waar ik dat plaatje had gevonden (via google) wist te melden dat ie uit 1920 kwam. Hoe dan ook, de lekbakjes zijn nog steeds gelijk. Dat zou jouw machine dan plaatsen omstreeks 1958. Maar zeker weet men natuurlijk niks.
Is je koffie te zuur?
Is je koffie te bitter?
Is je koffie te intens?
Snap je het allemaal niet meer?
Lees dit