Knock Feld2 Honed

1
Beste allen,

Ik zag dat er nog geen topic geopend was over de Feld2 Honed, deze word al uitgeleverd en ik heb er net een besteld.
Hopelijk zijn de huidige leveringen beter dan in het verleden, want daar zag ik hier nogal wat problematische verhandelingen over. Uitlevering staat vooralsnog op 22/26 januari. Misschien word dat 2019, dan komt de creditcard handig van pas ;)

De Kinu M47 waar een flink aantal leden zeer enthousiast over zijn vond ik voor mijzelf te duur. Deze is nu ongeveer 300,- en voor de Honed betaalde ik 125,- Inclusief versturen 150,- euro.
De Lido vond ik altijd erg mooi, met schijnbaar erg goede Zwitsere burrs, maar ik weet niet of die beter zijn dan Italmill.
Voor mij waren afgezien van het prijsverschil de verhalen over makkelijker malen door de langere (vaste) hendel en gecoate burrs een van de redenen om voor deze 'Honed' te kiezen.

Er zijn een paar veranderingen sinds de Feldgrind,

"UK made using a single piece burr housing upper, as seen on our travel focussed aergrind (and our original feldgrind prototype), it has an integrated dial-lid and crank rod with fuller handle for a super direct engagement when grinding, and a fuller improved grip.
These make the Feld2 simple to use and extremely easy to control, especially using the dial-lid's clear numbering and its simple, wide-ranging stepless adjustment."

De zwengel is anders geplaatst dan bij de Feldgrind wat zou moet lijden tot minder speling.
"Eine der beiden Aufnahmen (die größere) ist fest mit dem Hebel verbunden, die andere (kleinere) hängt am Einstellrad und läßt sich unabhängig davon verdrehen..

Das war früher umgekehrt, richtig? Die Kurbel hat man doch auf die kleinere, innere Welle gesteckt. Wenn man jetzt die größere dreht, ist das vermutlich stabiler."

Verder een hoger opvangbakje en een (in mijn ogen) een nogal lelijk toplogo :)

Hopelijk is er dus sprake van een nog wat degelijker versie dan de Feldgrind. Wat ik nog niet kan vinden is wat voor lagers er gebruikt zijn. Gesloten 'food grade' industrielagers heeft men het over. Geen idee over de kwaliteit, de kogellagers zijn blijkbaar vooral bij de Kinu erg degelijk.

Hier wat info wat er nu online te vinden is, een foto op Instagram;

https://www.instagram.com/p/Ba4JVmXlmSq/

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En een Duits topic waar ik deze foto's en tekst gevonden heb.

https://www.kaffee-netz.de/threads/feld ... 388/page-5
Laatst gewijzigd door Naampje op wo 03 jan 2018, 22:27, 1 keer totaal gewijzigd.