Beste Koffiepraters,
Als nieuweling hier heb ik een vraag over mijn zojuist tweede hands aangeschafte Quick Mill 5000.
Na 10 jaar trouwe dienst heeft mijn Francis X1 het begeven. Ik ben altijd tevreden geweest over de smaak van de espresso. In het begin met de ESS pads van Illy gestart, erg makkelijk en lekker. Daarna overgestapt op gemalen koffie van Lavazza, de pads waren wel erg kostbaar! Capuccino maken was lastiger ik had altijd "ruzie"met het stoompijpje, eerst weinig stoom dan weer veel.
Nu dan overgestapt op een volautomaat, gezwicht voor het gemak en een beetje klaar met het geklier met losse koffie. De Quick Mill of La Messoni (ik begrijp dat de machines identiek zijn) ziet er ongelovelijk degelijk uit. Wel een beetje een gok omdat er weinig revieuws zijn over deze machine.
Nu ben ik aan het stoeien met dit apparaat. De smaak is anders dan de Francis met gemalen koffie. Ik gebruik nu de bonen van Lavazza, de machine maalt deze veel grover dan de lavazza die ik gemalen in de winkel koop. Ook zit er nauwlijks schuim op de espresso. Voor een eerste "bakkie" zeker niet beroerd maar volgens mij moet het beter kunnen. Wie heeft er tips over het gebruik van de A5000 machine of tips waar ik op moet letten?
- Alles voor beginners
- Hardware (Machines, malers & accessoires)
- - Semi-automaten
- - Hefboom- / lever apparaten
- - Volautomaten
- - Koffiemolens & malers
- - Filter, French press, Mokkapot etc.
- - Branders
- - Machines voor servings, pads en cups
- - Accessoires
- - Restaureren/Reviseren Espressomachines
- Software (Koffie, bonen, pads & servings)
- - Koffie(bonen)
- - Servings, Pads en Cups
- - Melk
- Techniek & know-how
- - Varia
- - Koffie technieken
- - Koffie branden
- Theepraat
- - Thee, thee en nog eens thee
- Vraag & aanbod
- - Te koop aangeboden
- - Te koop gevraagd