Hello allemaal,
Ik ben op zoek naar mijn eerste halfautomatische espressomachine, en heb bedacht dat ik voor de Quickmill 835 retro ga.
Op Marktplaats (https://www.marktplaats.nl/a/witgoed-en ... ousPage=lr) heb ik de Le Messoni "Quickmill" retro model gevonden. Overigens staat er in de beschrijving dat de machine "hetzelfde is als de Quickmill 835 retro".
Weet iemand wat het verschil is tussen de twee machines?
Bij voorbaat dank,
Daniel
Re: Quickmill 835 retro vs. La messoni “Quickmill” retro
2Geen verschil.
Alleen de naam.
Euroquick verkoopt hem als de Quick en Everaarts als de La Messoni
Alleen de naam.
Euroquick verkoopt hem als de Quick en Everaarts als de La Messoni
Dokter dokter wat mankeert mijn machine?
3De service op de verschillende merken
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
* Alles van JURA, Rocket, Quick Mill & Bravilor *
4Welkom !
Ik zou vooral eerst eens nadenken of dit nu zo'n verstandige keus is. Met een beetje mazzel tik je voor dezelfde totaalprijs een véél betere tweede hands horecamaler en Quick 2820 of Rancilio Silvia op de kop. Aangezien met name de maler een erg belangrijke schakel is, en een ingebouwde maler (in ieder geval volgens de experts hier op t forum) kwalitatief ver achterblijft bij een losse horeca-bak, zou ik nooit gaan voor een combi-apparaat. Bovendien: als de maler het begeeft kun je alsnog op zoek naar een los exemplaar (of de hele combi weggooien). De kilo bonen uit de advertentie zou ik lekker laten staan bij de verkoper.
Ik zou vooral eerst eens nadenken of dit nu zo'n verstandige keus is. Met een beetje mazzel tik je voor dezelfde totaalprijs een véél betere tweede hands horecamaler en Quick 2820 of Rancilio Silvia op de kop. Aangezien met name de maler een erg belangrijke schakel is, en een ingebouwde maler (in ieder geval volgens de experts hier op t forum) kwalitatief ver achterblijft bij een losse horeca-bak, zou ik nooit gaan voor een combi-apparaat. Bovendien: als de maler het begeeft kun je alsnog op zoek naar een los exemplaar (of de hele combi weggooien). De kilo bonen uit de advertentie zou ik lekker laten staan bij de verkoper.
Quickmill 2820 / Carimali M1
5Vermijd de modellen met ingebouwde maler maar koop een losse maler en machine. Sowieso zijn koffiebonen niet heel blij met veel warmte wat een ingebouwde maler verre van ideaal maakt. Daarnaast zijn de ingebouwde malers vaak van mindere kwaliteit en gaat deze veel sneller kapot dan de machine zelf. Een echte goede maler gaat met gemak net zolang mee als een gewone Quickmill zonder ingebouwde maler.
Strietman CT2, LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 (102HU en OM), Pietro M-Modal, 1ZPresso J-Ultra, LWW The BIRD, Orea V4/Z1, Hario V60/NEO, OXO Rapid Brewer, Acaia Lunar en Pearl S, Sworks Billet basket 15gr en 18gr en nog veel meer