Hennie,
Henrom schreef: vr 25 jan 2019, 23:03
Effe mijn frustratie kwijt
2 januari jl. Toch besloten om een tonino met wila te bestellen bij Marko. Netjes omdat het moet vooruit betaald. Wordt verstuurd met DHL . Is afgehaald bij Tonino maar....geen movements. Ligt ergens in Duitsland. Aangezien de verzender in actie moet komen probeer ik met hem in contact te komen. Het telefoon nr wordt nooit beantwoordt ( ALLEEN VOICEMAIL). Terugbellen hebben ze in Duitsland niet van gehoord. Email slechts 1 keer beantwoord met sorry we zoeken het uit.
Ben er van overtuigd dat het product goed is . Maar wat een %$##$ firma is my Tonino in Duitsland. Ze moeten zich schamen!!
Typisch een voorbeeld van sommige consumenten die in het Internet-tijdperk gewend zijn van alles te eisen en het op een gillen zetten zodra niet onmiddellijk aan alle eisen wordt voldaan.
Zou het kunnen zijn dat je al in augustus jouw bestelling plaatste maar daarna zelf voor uitstel zorgde door twee maanden niet te reageren op emails? Ik opper maar wat.
De verzender kan na 14 dagen een onderzoek laten instellen. Voor die tijd heeft het geen zin om hard te roepen, en na die tijd is het gewoon zaak de reactie van DHL af te wachten. Ook daarbij helpt online jammeren en nogmaals mailen en bellen niet. DHL gaat echt niet hun regels aanpassen omdat jij ineens haast hebt.
Zo'n (tijdelijk) 'vastzittend' pakket is in de MyTonino jaren driemaal voorgekomen, ook dus niet iets om door van de leg te geraken. Shit happens.
De mannen van Tonino hebben voorheen weleens in zo'n geval per expresse DHL een extra Tonino verzonden, daarbij verzocht de andere terug te sturen zodra binnen, maar gek genoeg 'vergeet' de ontvanger dat dan te doen, ook al is het bewijs geleverd dat de consument er intussen twee heeft. Dus daar beginnen ze niet meer aan.
Ik neem aan dat de meesten dit wel begrijpelijk zullen vinden.