Re: ECM app ploft

2
1. Wat voor ECM is het?
2. Warmt de machine verder goed op?
3. Doet het verschijnsel zich ook voor als de machine op temperatuur is?

Het blijft een beetje een onduidelijk verhaal:
Ploffen hoort niet. Tijdens het opwarmen behoort het anti-vacuüm ventiel te "ploppen".
Een filmpje zou helpen.

6
Kun je wat je 'plof' noemt eens filmen? Bij voorkeur met de kap eraf zodat je laat zien wat er exact 'ploft'?

Klinkt als een ontluchter die gewoon zijn ding doet maar een beetje last heeft gekregen van verkalking en dientengevolge een beetje stram is bij het 'opstaan', hetgeen we allemaal wel herkennen.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

8
Beste Fransg ik denk dat je het bij het juiste eind hebt. In de handleiding op de site zie ik dat ook ontkalking kan gedaan worden via de watertank . In de in mijn bezithebbende handleiding komt dit niet voor. Alleen maar het filter gedeelte met een gesloten filter. Ik heb nu een oplosser via de kunststof tank laten gaan. Resultaat: het mij bekende lichte pufje. Een ieder bedankt die mij hielpen het euvel op te lossen.

10
xi-elf schreef: vr 08 feb 2019, 15:16Ik heb nu een oplosser via de kunststof tank laten gaan. Resultaat: het mij bekende lichte pufje. Een ieder bedankt die mij hielpen het euvel op te lossen.
Fijn dat het euvel is opgelost -- ontkalken dmv een goedje door de hele machine laten lopen kan ook nieuwe euvels veroorzaken, maar als het nu allemaal goed is, niks meer aan doen ;-)

Op gebied van ontkalken is voorkomen wel beter dan genezen, dus beter goed gefilterd water gebruiken dan de machine achteraf met zuren vullen.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino