Quick Mill 2820 defect?

1
Beste,

Sinds kort vertoont mijn Quick Mill 2820 kuren. Tijdens het zetten van de koffie loopt er langs de zetgroep water. (zie foto) Dit druppelt dan o.a. in het kopje. Hoewel het nog mogelijk is koffie te zetten lijkt dit me toch op zijn minst een beginsel voor verdere problemen? Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn? Ik heb het apparaat nog niet verder geopend (buiten regulier onderhoud).
Klopt het dat dit zou moeten door de twee kleine schroefjes links en rechts boven los te maken. Ik zie hier een beetje tegenop omdat het linker schroefje heel erg vast lijkt te zitten en niet in beste conditie is. (zie foto voor schroefjes). Heel erg bedankt alvast voor het meedenken!

Bob

Re: Quick Mill 2820 defect?

2
Er zitten 2 o-ringen op de hogedrukslang in de onderplaat. Deze lekken en moeten vervangen worden (zie https://www.quick-mill.nl/quick-mill-o- ... lang-6375/)

Hiervoor moet de machine open en het element met 4 inbusbouten los gemaakt worden. Niet heel moeilijk als je een beetje gevoel voor techniek hebt. Anders niet aan beginnen.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
* Alles van JURA, Rocket, Quick Mill & Bravilor *

4
Niet echt, ik denk dat Google die wel heeft (ik kan dat als dealer niet echt maken). Als je de bovenkant losmaakt zal je zien dat een slang van de stoomkraan onder het verwarmingselement verdwijnt. Aan het eind van die slang zitten die o-ringen. Het element gaat los met 4 mm inbusbouten. Die klap je makkelijk weg, RVS beugel even omhoog eruit en slang komt makkelijk los.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
* Alles van JURA, Rocket, Quick Mill & Bravilor *

5
Beste,

Zoals voorgesteld de O-ringen vervangen, helaas is het lek blijven bestaan.
Na wat nader onderzoek (zetten van koffie met de behuizing er af) blijkt dat de magneetklep? lekt. Dit was dus blijkbaar zo veel dat het helemaal doorloopt totdat het langs de zetgroep naar buiten stroomt. Op de foto is duidelijk te zien dat het nat is en er iets van kalk/afzetting ligt. Specifieke plaats van lekken is bij het zwarte 'ringetje'.
Heeft iemand een suggestie voor een oplossing?
Iemand die ik er over sprak zei dat het mogelijk is dat er kalk zit in de magneetklep. Is het een optie om het los te maken en te ontkalken/schoonmaken of is vervanging zeker nodig?

Bob

10
bob123 schreef: vr 15 feb 2019, 10:29 Beste,

Sinds kort vertoont mijn Quick Mill 2820 kuren. Tijdens het zetten van de koffie loopt er langs de zetgroep water. (zie foto) Dit druppelt dan o.a. in het kopje. Hoewel het nog mogelijk is koffie te zetten lijkt dit me toch op zijn minst een beginsel voor verdere problemen?
20190215_085214.jpg

Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn? Ik heb het apparaat nog niet verder geopend (buiten regulier onderhoud).
Klopt het dat dit zou moeten door de twee kleine schroefjes links en rechts boven los te maken. Ik zie hier een beetje tegenop omdat het linker schroefje heel erg vast lijkt te zitten en niet in beste conditie is. (zie foto voor schroefjes).
20190215_102109.jpg

Heel erg bedankt alvast voor het meedenken!

Bob
Mijn eerste machine. :)