Hallo mede koffie genieters,
Misschien kan iemand mij helpen met het volgende probleem. Mijn apparaat de siemens q5 te5032 geeft aan dat er geen water in het reservoir zit(reservoir zit vol) en komt dan ook geen koffie uit de automaat waarna ik de melding krijg om de schuimer trekken om het systeem te vullen waarna er wel water uit komt na een paar seconden. Nu heb ik al een aantal onderdelen vervangen flowsensor, nivo sensor, ventiel op drukgroep en ventiel voor de zetgroep.
Het apparaat is regelmatig ontkalkt en na zo'n reiniging werkt het apparaat even goed maar na 4 bakjes koffie komt het probleem weer terug. Wie o wie kan me helpen.
Re: Siemens q5 apparaat geeft aan dat het water reservoir leeg is.
2Welke melding zie/krijg je precies? Ik begrijp dat je de water niveau sensor al hebt vervangen? Na het vullen van het water circuit, als je vervolgens opnieuw om heet water vraagt loopt het dan wel constant door?
3Als het apparaat bezig is met koffie zetten komt er dus soms niks uit, en dan krijg ik de melding trek aan opschuimer om het systeem weer te vullen of ik krijg de melding reservoir leeg/controlleer reservoir. Ook bijvoorbeeld als ik heetwater tap dan loopt het een paar tellen wat uit en dan weer alleen stoom.
4Als er geen koffie uit komt, loopt er dan wel koffie of heet water in de lekbak?
5Nee het wordt niet in de lekbak gedumpt.