Miele CVA620 storing

Sas
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 14 aug 2011, 19:51

Re: Miele CVA620 storing

Berichtdoor Sas » zo 14 aug 2011, 20:57

Hallo Edwin,
We zijn erg benieuwd of je het probleem hebt kunnen oplossen, we hebben hetzelfde probleem. we hebben van alles geprobeerd en denken zelf dat het aan de pomp ligt. Maar waar zit die? Bij ons komt er overigens helemaal geen koffie meer alleen nog maar de melding ontluchten.
Horen graag van je!
groeten,
Sas

Sas
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 14 aug 2011, 19:51

Re: Miele CVA620 storing

Berichtdoor Sas » wo 17 aug 2011, 21:17

Hallo Edwin,
Wij hebben uiteindelijk de pomp eruit gehaald (dat is dat rode ding wat jij bedoeld op de foto) en daar bleek binnenin een veer afgebroken te zijn waardoor hij geen water meer kon pompen. Bij Saeco (Wijk bij Duurstede) hebben we een nieuwe besteld (incl. verzenden €50,63) en hij doet het weer als nooit tevoren!
Succes, jouw verhaal is precies hetzelfde als het onze en het scheelt je een heleboel voorrijkosten en manuren van Miele
groeten,
Sas

edwin08
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 11 jul 2011, 12:37

Re: Miele CVA620 storing

Berichtdoor edwin08 » wo 17 aug 2011, 21:57

Hallo Edwin,
Wij hebben uiteindelijk de pomp eruit gehaald (dat is dat rode ding wat jij bedoeld op de foto) en daar bleek binnenin een veer afgebroken te zijn waardoor hij geen water meer kon pompen. Bij Saeco (Wijk bij Duurstede) hebben we een nieuwe besteld (incl. verzenden €50,63) en hij doet het weer als nooit tevoren!
Succes, jouw verhaal is precies hetzelfde als het onze en het scheelt je een heleboel voorrijkosten en manuren van Miele
groeten,
Sas
Hallo Sas,

Ik heb de pomp eruit gehaald. Als ik de "stang" op de pomp indruk dan kan ik er lucht door heen blazen. Anders niet en blokkeert er iets. Het lijkt er dus ook inderdaad op dat die veer in de pomp deffect is. Ik ga morgen contact opnemen met Saeco. Bedankt voor de tip en ik laat het resultaat nog weten

Groet, Edwin

Arie19
Berichten: 158
Lid geworden op: vr 25 feb 2011, 00:51

Re: Miele CVA620 storing

Berichtdoor Arie19 » do 18 aug 2011, 01:11

Hoi Edwin, Miele heeft bijna alle onderdelen van Saeco, dus kan je die ook goed uitwisselen en bestellen.
In het verleden heb ik ook een Miele gehad en zag dat er veel onderdelen van Saeco in zaten, dus praat ik vanuit enige ervaring.
Voor minder geld dan voorstaande bericht(uiteraard goed bedoeld), kan je op de site die ik je toe stuur een pomp bestellen.
Kijk naar de info die op de pomp aanwezig is en vergelijk dat met de pomp die ze aanbieden.
http://www.esprase.nl/
Doe je voordeel ermee enne..... niets moet, alles mag.

Succes, Arie.

edwin08
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 11 jul 2011, 12:37

Re: Miele CVA620 storing

Berichtdoor edwin08 » vr 02 sep 2011, 10:29

Ik heb de pomp vervangen, met dank aan Arie voor het internetadres: http://www.esprase.nl/, echter blijkt dit helaas het probleem niet te hebben opgelost.

Ik heb echt het idee dat de stroring ergens in het begin zit bij het aanvoeren van het water. Het apparaat geeft nu aan "ontluchten". Je hoort de pomp werken maar het lijkt erop dat er geen water wordt aangevoerd. Er zijn verder ook geen lekkages en ik heb het filter aan het begin ook schoongemaakt.

Zou dan misschien het overdrukventiel kapot kunnen zijn

Arie19
Berichten: 158
Lid geworden op: vr 25 feb 2011, 00:51

Re: Miele CVA620 storing

Berichtdoor Arie19 » vr 02 sep 2011, 14:30

Bij ontluchten gaat het om heet water vragen, GEEN koffie maken.
Bij mij duurde het soms ook onwijs lang, maar uiteindelijk kwam het wel.
Verschillende keren had ik de indruk dat hij mij liet stikken, maar de aanhouder wint en dat was ik in dit geval.
Wat niet wil zeggen dat we over de zelfde oorzaak praten, maar ik blijf voor je hopen dat je er TOCH uit gaat komen.
Ik stuur je nog iets mee, ik heb er bijzondere goed ervaring mee, echt een wereld gozer en in no time een reactie. Tevens heeft hij ook vele onderdelen.
Succes en fijn weekend, Arie.


http://diensten.marktplaats.nl/reparati ... 4VB4M&df=1

edwin08
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 11 jul 2011, 12:37

Re: Miele CVA620 storing

Berichtdoor edwin08 » vr 02 sep 2011, 16:37

HIJ DOET HET WEER :mrgreen:

Aanvankelijk vele malen geprobeerd te ontluchten maar geen resultaat. Ik heb daarna het water aangezogen en vervolgens doet ie het weer !!!

Pfff, het heeft wat tijd gekost maar gelukkig geen dure monteur nodig gehad

Arie19
Berichten: 158
Lid geworden op: vr 25 feb 2011, 00:51

Re: Miele CVA620 storing

Berichtdoor Arie19 » za 03 sep 2011, 00:29

gaaf man, van harte !!!!!!!!
zo zie je maar,de aanhouder wint en je bent een ervaring rijker.
ennnnnnnnnnn je kan weer heerlijk van een bakkie genieten.
fijn weekend en de gr van Arie.


Terug naar “Volautomaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 15 gasten

cron