.Ik ben de laatste dagen aan het malen, maar dan niet met mijn molen. Na veel speuren kom ik er alsnog niet uit. Misschien kunnen jullie mij de goede kant op duwen:
Mijn molen is een Fiorenzato T80 van een onbekende leeftijd (vorige eigenaar wist niet hoe oud hij was). De molen werkt nog goed en ik vermoed de schijven ook. Ik zal nog de nageltest doen.
Enkel ben ik gepakt door het virus. En ben ik aan het twijfelen of ik niet iets beters wil.
Op het internet lees ik dat de Fiorenzato T80 qua specificaties tegen de Mazzer Super Jolly aan schuurt.
Wat mij trekt in een molen is een mechanische bouw. Hoe minder electra hoe beter. Tot nu toe denk ik dat ik het fijner vind om handmatig de maalgraad in te stellen, dan via een electronisch scherm. Ook is het voordeel dat ik dan meer zelf kan met reparaties of vervangen.
Mijn vraag is: hoe goed is een Fiorenzato T80 in vergelijking met een Mazzer Super Jolly? Is de overstap van +/- €200 het waard? Of kan ik beter nieuwe schijven in mijn T80 doen voor €35,- en daarmee blijven malen? Ik ga nog even de nageltest doen trouwens.
Of zeggen jullie: nee joh, jij bent niet up-to-date, heb je hier niet aan gedacht?
Alvast bedankt voor jullie antwoorden.
Verstuurd vanaf mijn Moto G (4) met Tapatalk