Ik heb zelf de 2e druk (Engels) in hardcover. Als je Engels goed is, dan kom je er prima doorheenRCDingen schreef:Er zijn 2 uitgaven van dit boek.Powerreserve schreef: do 15 aug 2019, 05:30 Rob, als je nog wat te lezen zoekt voor op vakantie: The world atlas of coffee, van James Hoffmann.
Als je toch er helemaal voor wilt gaan dan is dit boekje een mooie uiteenzetting van alles over bonen, afkomst, smaaksoorten & -verschillen, branden/roasten, machines en zetmethoden.
Qua maler: als je naar de Atom 75e aan het kijken bent, kijk dan ook naar de Red Speed schijven: gewoon omdat het kan.
Nog even dit: ik las je opmerking bij bericht 15 oid over het feit dat niemand je aangaf wat wel te doen: het kan aan mij liggen maar alle dikke to-do-first tips stonden juist met hoofdletters vermeld.
Anyways, je bent nu een stuk verder op apparatuur. Succes met de keuze en het maken van een lekkere espresso straks. Alleen als zonder profiling ben je al wellicht al weken bezig om een chocolade-zoete smaak te persen...
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Moet ik de eerste of 2e versie nemen?
Rob
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro