ik denk dat Mathijs en ik wel op een lijn zitten hoor

, omdat we beiden het belang van een goede maler onderstrepen en ook vinden dat de zwakste schakel in de keten de kwaliteit in je kopje zal bepalen...
...en hij heeft gelijk dat een top maler net dat beetje extra smaak er uit kan halen,
mits alle andere M's ook orde zijn...
...wat mijn mening is en blijft dat je aan de Compak K3 of de Vario een hele goede maler hebt en niet snel zult klagen over de kwaliteit van het maalsel...of ik persoonlijk het verschil zou proeven tussen een Compak K3 en een super maler als de Compak K10 of wat dan ook, betwijfel ik...
...of een 2e hands top maler voor het geld van een nieuwe maler a la Compak K3 of Vario is ook altijd ene optie...
...tsja en SL staat niet bekend om deskundigheid als het gaat om apparatuur

neem de tijd om je te informeren, ronde te kijken, te proeven, enz. dus ga echt naar goede winkels zoals bijv. Van Pommeren in Utrecht, ESW in Den Haag of het Koffie Cultuur Centrum in A'dam...
...en hoe hoog wil je de lat leggen: stel dat je nu op een 6-7 uitkomt op een schaal van 0 tot 10, dan zal dat met een goede maler met jouw machine zeker wel een 7-8 worden, met een betere machine een 8-9 en met een super machine en super maler en super koffie een 9-10!
succes en als je echt niet meer dan 200,- wil uitgeven zou ik voor een goede 2e hands of de i-mini of iberital gaan!
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs