Re: Beste mod van de laatste 8 jaar.

21
Velen krijgen een déjà vu ervaring hierbij, net alsof de discussie reeds eenmaal eerder is gevoederd.

Ik merk bij mezelf dat diegene die het beste weet wat echt goed is, het minst de neiging voelt een ander daarvan kond te doen.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

26
Je boiler is op een bepaalde druk afgeperst/gekeurd, meestal is dat ca. 1.8ATM, maar het veiligheidsventiel op de boiler opent zeker .2 a .3 bar eerder. Met een zeer indrukwekkende fluit kan ik je uit ervaring vertellen.

De rode zone op de drukmeter is denk ik een manier van de fabrikant om je te laten weten dat je je beter niet in dergelijke regionen kunt begeven.

27
Pti schreef: do 26 dec 2019, 19:54 Je boiler is op een bepaalde druk afgeperst/gekeurd, meestal is dat ca. 1.8ATM, maar het veiligheidsventiel op de boiler opent zeker .2 a .3 bar eerder. Met een zeer indrukwekkende fluit kan ik je uit ervaring vertellen.

De rode zone op de drukmeter is denk ik een manier van de fabrikant om je te laten weten dat je je beter niet in dergelijke regionen kunt begeven.
Ok.
Izzo regelt de Pompei af fabriek op 1.5 bar af .Apart.

29
Pti schreef:Het kan ook prima zijn dat je boiler is getest op 2.0 of zelfs 2.2 en er een veiligheid van 1.8bar op zit. Anyhow, als je over de waarde van het veiligheidsventiel gaat, ga je dat zéker merken
Afbeelding
Dat schijnt wel erg goede koffie op te leveren.
Espresso; Bezzera Strega; Niche zero.
Filter: Kinu m47; V60, Aeropress ...

Roaster: Huky500