Melk slaat dood Siemens eq6 te657313

1
Al een paar jaar tevreden gebruiker van koffie en cappuccino uit een siemens te657313.

Sinds enige tijd slaat de melk echter dood. Net na het zetten ziet de cappuccino er goed uit. Echter na het roeren in de volle mok geen melk schuim meer te zien?

We gebruiken halfvolle melk, ik weet dat dit niet het beste schuimt maar het is goed geweest.

Ik heb mokken en glazen geprobeerd, schoon uit de vaatwasser en met de hand afgewassen. Machine is goed onderhouden zetgroep maak ik regelmatig schoon. Machine wordt ook ontkalkt en met reinigingstabletten schoon gehouden.

Re: Melk slaat dood Siemens eq6 te657313

7
Als je alles echt heel goed schoon hebt, zou ik toch eens een ander merk melk proberen. Bij mij in de zaak is het ook diverse keren gebeurd dat de dagverse melk die wij gebruiken niet goed behandeld/verwerkt was in de melkfabriek en daardoor na het schuimen als een kaartenhuis in elkaar zakte. Dezelfde melk van een andere productiedag was daarna wel weer goed.

Koop drie andere merken en probeer het hier mee in jouw machine.

Vooral "goedkopere" UHT melk wil wel eens raar doen in volautomaten. Is mijn ervaring in ieder geval.
Ik vond de volgende espresso toch lekkerder.